Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 14. september 2014

det er makt i de strikkende hender...

Synes ikke en skal kimse av vettuge damer ( velkommen skal gutta også være) som har med seg en ekstra pose med garn og noen pinner når det er møter og seminarer.
Være seg heklekrok eller strikkepinner.
Jeg ser overhodet ikke noe galt i det!!


1 For det første så holder en seg våken og engasjert. Og det vil en vel ha på et møte eller en forelesning?

2 Dessuten er det nyttig. Håndarbeid fører til et produkt som kan gjøre andre glad. Og ja, det er 1000 ganger mer konstruktivt enn å late som en skriver referat  og noterer ned, når alle bak deg og ved siden av deg kjenner igjen både avisforsiden og den blå f-logoen. Det tar bort mer av konsentrasjonen enn mine sokker in progress, gjør det ikke??

3 Lediggang er roten til alt ondt. Det er også forbrukersamfunnet. Jeg strikker, og det er gjenbruk. Episk etisk!


4 Det er tradisjoner i hevd. Tenk på det du.. Og vær glad for at damene ikke lenger strikker foran giljotinen, og sannsynligvis ikke buer når du mister hodet eller vettet.

5 Det er sosialt. Ennå har jeg ikke opplevdt å sitte alene i en pause når garnpåsan er med. En utveksler erfaringer og mønstre.

6 håndarbeid blir sammenligna med yoga. Tenk det, Hedda!! 


Jeg tror sånne anti strikkere og mot-heklere, og de andre i samme kategori egentlig er misunnelige jeg.. For at de ikke kom lenger enn den tafatte testlappen i fjerde klasse. Og fordi de skulle ønske de også hadde tid og rom til å finne ro og skaperglede....

Klem en strikker på det neste møtet du er på. Kanskje hun lager et par votter til deg???



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar