Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







torsdag 30. mars 2017

Huldreblod

Jeg kan løfte tusen tak
og likevel ha ryggen rak
Jeg kan eie tusen drømmer
og lengtes dem i strie strømmer
Jeg kan tåle nattens våk
for å gledes over solrødens språk
Selv om du har vanskelig for å tro,
det er mitt rene huldreblod

Jeg kan saume tusen votter
trå med min hund i tusen slåtter
Jeg kan tine  frosne rim
og kjenne igjen en fossegrim
Jeg kan tale med tusen ord
om der vi lever, elsker og bor
Det å få alt til å  spire og gro
 det ligger i mitt huldreblod

Jeg kan ved urett bli stormens vrede
og dele med deg den lille glede
Jeg kan si deg hva jeg tenker
smi deg inn i mine tusen renker
Jeg kan bruke  smedemakt
men  stå for alt  som jeg har sagt
Slik bygger jeg en gylden bro
Det ligger i mitt huldreblod

Jeg kan  da også til meg binde
deg og ditt og bli din kvinne
Det du ser er det du får
Du kaster selv dine egne blår
Og av meg finnes ingen maken
halen skjules selv som naken
Hva jeg er,  det  sa jeg  jo
det skyldes ratt mitt huldreblod






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar