Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







tirsdag 18. april 2017

halsmansjetter med refleks

Konseptet er som følger :
Refleks er viktig, ikke bare om vinteren. De fleste dekken har  refleksbånd integrert nå. Men vi har jo årstider i dette landet som ikke er kalde eller våte  men fremdeles mørke når klokka blir mange nok.
Dessuten kan en jo ikke ha mange nok reflekser. Bonus for kinesen er at det varmer rundt halsen også. De fleste har jo sele på langtur  , så da er ikke mansjetten i veien for et halsbånd heller.


Fant refleksgarn hos Rusta i Sverige, og tenkte jeg skulle prøve meg frampå . Jeg kaller resultatet refleksmansjett.

1 mål rundt halsen til hunden, stramt, men ikke for stramt
2 legg opp på pinne  6 + masker
3 strikk til ønsket lengde, fell av, lag knapphull og sy på knapp

Jeg har valgt perlestrikk ( svart og rosa), og flettemønster ( grønn)
Rettstrikk og glattstrikk går sikkert  også bra, men det har jeg ikke prøvd.
Prototypene

Dark and handsome Mack

Vårlig grønn Tardis

Håper  denne passer mottageren..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar