Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 30. juni 2017

bøker i juni 17

Peter Robinson : strange affair
Engelsk krim, som bevegelser seg lettbein mellom politi og røvere. uventet twist... jo da.. Er visst flere bøker om denne Alan Baker, politi...


Josephine Donovan Femnist theory
Check!

Linda Gassenheimer :passe mett
Hvor mye bør du spise av hva.. grei kikke gjennom

Ragnar Frislid : Glomma
En såkalt gavebok, med bilder, der en følger Glommas ferd  fra Rondane til Plank City. En må jo lese om igjen gamle travere fra hylla.....

James A Michener Polen , bind 3
Trodde det var tre bind, men slutten tyder på et fjerde... Annen verdenskrig. Lett å relatere, fordi det er kjent. Vi ender på tidlig 80 tall.

James A Michener Polen , bind 2
1700 tallet til etter første verdenskrig. Spennende å lese om det Østeriske storveldet før skuddene i 1914... Ellers er det mye det samme... alle vil ha  Polen. Tyske adelsmenn eller tsaren?

James A Michener  Polen , bind 1
En polsk historieoppsummering i tre bind, men jeg beggynner å skjønne tegninga. Kringsatt av fiender, hærtatt og nedbrent, kompromissets land.. så langt har jeg kommet til 1600 tallet, og svenskene har styringa


Liv Nysted : du var så vakker over meg
Nynorsk SM, og nei, jeg mener ikke sidemål..
Om en vil lese kompliserte følelsesskildringer sponsa av samlaget, så for all del...
Godt den var tynn.. for meg uten mål og mening, selv om hun sikkert skildret det godt..

Diana Gabaldon : Voyager
de får sjekka ut en del miljø , for å si det sånn... Gleder meg til serien

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar