Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 12. april 2015

Plastmodellbyggerfrue

Jeg er plastflymodellbyggerfrue.
På mange måter gjør det meg  heldig. Det kunne vært verre....

Jeg kunne vært fotballfrue, med heilsvett mann  og uten kosebuksefaktoren som den type frue som jeg er, kan nyte. Det betyr også at min mann ikke er interessert i sport, men dyrker filmer og serier parallelt med sin hobby i stedet. Passer meg bra.

Jeg kunne være laksegressenke, tilbringe sommeren med å klaske mygg ved elver og vassdrag i campinghytter i Trøndelag og omegn. Til tross for turterreng, så hadde jeg klikka

Jeg kunne vært gift med en ornitolog ( de er virkelig koko) eller en modelljernbanegeek ( de lager linjer i hele stua, gjerne i flere etasjer, og inviterer naboer på tidstabeller , bring egen fløyte og flagg.)

Så, jeg har tross alt en brukbar skjebne...

Når det er sagt..


Så har jeg mitt å stri med..
 "Jeg skal inn på kontoret og bygge..." sier mannen og reiser seg fra stolen Det var den kvelden sammen ..
Bortevekk er han,da er det scifi, øreklokker og duringa fra kompressoren.
Postivit : Tv og fjernkontrollen = all mine
Og når man har hilst på den firbeinte velkomstkomiteen når en har vært ute, er det bare å stige inn i tåka..Lukter høgg, men er  visst veldig nødvendig..
(På den annen side vet jeg alltid hvor min mann er..
Og hva slags modeller han sikler på )

Pen nips,samt ja... også er han skrekkelig stolt av seg selv. Glad som en unge for likes på forum. Og behandler disse modellene som var de fineste porselen, når vi drar på utstillinger. da skal de hvile på myke håndklær, i plastesker. De skal settes sist inn i bilen.. Og  nåde den som dulter borti dem. Og hjem, etter slike eskapader kommer mer nips: gull sølv og bronse plater. Når augustlykken er på et bedehus, så vet en at det er southern challenge og årets høydepunkt. Det er ikke jeg som er støvsamleren i huset, for å si det sånn..



 Vi snakker ikke bare om en kompressor som starter midt på natta, og skremmer vettet av en, vi snakker også om stabler på stabler med esker og ulike bokser til mystiske flasker og tuber, grå rammer til bitte bittesmå deler og  disse mikrosmå grå biter  er små komponenter som er livsviktige skulle de bli borte. Selv om kun en ti cm høy pilot vil kunne vite forskjell

Og om han skulle få seg sponsor, og det tikker inn noen kroner på det... Så kan en , sikkert som banken regne med at han også får betalt i enda flere byggesett.. Eller props. Som jagerflyhjelmer. Eske med ekslusive klistremerker, som heter dekaler . Snasent.


På den postive siden:
Det er alltid hyggelig at ens mann er smart og har skills. God motorikk har aldri skadet noen...
Å bo sammen med en som har masse stæsj får en jo til å føle seg rimelig nøktern sjøl. Garnhjørnet mitt er liksom ikke helt det samme.
jeg er skikkelig god og tålmodig kone, som skal høste inn denne cred'n når jeg får anledning..


og....
.... jeg er gift med den sanne 50 shades of Grey. Ikke ille..
..... og han er gullegos, tross alt..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar