Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 1. desember 2019

Sukkerfri november over... hva nuh?



1 november gikk jeg  i gang med prosjekt sukkerfri november

Årsaken og motivasjon skal jeg ikke utdype, men jeg gikk all inn.

Reglene var greie. 0 sukker, bare sukkerfri sjokolade ( som er så dyr at det holder med tre-fire ruter, og dessuten funker svært rensende i større mengder) Frukt og bær er lov.Samt at jeg får lov til å tømme lageret med svensk bringebærpudding, men ikke kjøpe ny.   Og... kake er lov på min egen bursta.... Og siden den er i september, så kan jeg vente en stund...

Så skred man til verket.

Og det har fungert ganske så greit i hverdagen. Med mindre man skal være sosial....
Parsimankak på lærerrommet... jeg sitter der med en banan. Den svei....men , banan er godt.. nam nam... også så fliiiiiink som jeg er..... Stolthet og hovmod varmer godt...Men jeg hadde litt lyst på marsipanrosene.... de er alltid så gode...

To dager senere fant jeg kakerester inne på kjøla. Det holdt hardt... Hadde så lyst til å kutte en bit og nyte litt... Det var nesten på instinkt.. men nei, fy....

Onsdagskos på  trinnet. det var en utfordring. Brownies i nærmest flytende form... Jeg prøvde  å rømme ned til et browniesfritt lærerrom, men det ville de ikke ha noe av... jeg måtte jo være med i det minste... lagde meg en sukkerfri cappuchino, og tenkte at alle de mislykka festene i tenåra hadde forberedt meg på slike stunder.

Du kommer ikke unna, du må være her. Du får ikke kline, selv om de andre får, men du får håpe at det venter deg noe bedre. Blir ikke noe på deg, så sitt ned og hold ut...Etter russetiden skal du til Nord-Norge....

Bytt ut klining med brownies, kake, sjokkis, og du tar poenget.. Og.... Jeg skal ikke nordover med det første..

Jeg går for vepsetalje i stedet, liksom...


Det er i allefall ikke tvil om at det utfordende er det å omgås andre mennesker og selv ikke skal ha. 
En vil liksom bare la være. Bare en kaffe er så stusselig.. ikke noe å bli værende for liksom. Litt av fargen på møter og happeninger falmer... Moralsk overtak er liksom ikke nok... Men en må jo.

Julebord med klubben gikk fint. Ferdgbestilt meny, og jeg fikk en sjokolademousse. Bestilte kaffe, og unte meg selv de to blåbær og et bringebær på toppen. De smakte litt av baileys som var på i kremen og den inneholder jo sukker, men jeg tenkte at å tørke av bæra på servietten er å gå over i det fantatiske..

Så, november kom og gikk. Hensikten ble etterhvert nullet ut, men skal jeg fortsette?

Desember er jo duharfortjentaltdulysterpåmåneden....

Skal vi se : vi baker ikke til jul i og med at det er bare oss to, og vi er for å sitere Emil :"tjocka så det rekker"
Fått tilbakemelding på at ingen spiser baksten min uansett dit jeg skal og feire jul, og da sparte jeg de timene.
Egentlig er ikke julekaker så innmari godt heller, i og med at de færreste har vett til å lage og servere delfiakake i 2019.  Kjøleskapskald klementin er jo lov.....


Så går vi for sukkerfri desember?

Selvsagt gjør vi det... Og... om det går bra..... så tar vi hele 2020.

Spent på hva legen min sier på kontroll i slutten av måneden.. haha..Kanskje det blir kutt i medisinene?

Så, sukkerfri desember........ here we go! Til rakettene smeller og det nye året slutter på en null!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar