Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







torsdag 30. april 2020

Logg fra en coronalærer

7.00
Klokka ringer
Tær på gulvet
Natten skylles
ned i sluket
Shampoo og
 planer  gnikkes
inn

Så, frokost.
Logger inn
Sjekker mail
Sjekker teams
Tre varsler  svar fra i går. to tomler og en "K"

8.00
Legger ut morgenmelding, hvem er her?
Kikker litt på nettavis
Det tikker inn i rød sirkel over ikonet
kjenslesymbol
fra mine søte små
tomler opp,
forbausede fjes,
glade fjes,

Jeg  legger ut oppgavene for dagen
Klikker inn nærvær i eget skjema
Drikker litt kaffe og holder pusten

8.30
Varsel Blomst jeg kommer ikke inn  Meg : trenger du nytt passord Varsel Blomst  ja
Logger inn....*klekke ut passord* taste inn nytt passord *sende Blomstpassord*
Varsel Putte Hvor er oppgavene Varsel  Jumjum Finner ikke oppgavene  Varsel lillemy Når får jeg prøven min tilbake   *svarer  JumJum hvor oppgavene ligger* Svarer Lillemy at tilbakemeldingene ligger der hun postet prøven*
Varsel Bamse Hva skal vi gjøre idag? *henviser Bamse til oppgavene* *kommer på at det er styremøte  i dag, men når? Sjekker mail  *styremøte i morgen*VarselBamse Skjønner ikke oppgaven
*tilbyr Bamse videosamtale* Taushet *sender morgenhilsen til de som ikke er logget på*
VarselTore Jeg er her, sorry at jeg glemte *sender hjerte*
Innkommende samtale på video  -Møte jeg har glemt, vi skal planlegge morgendagen. Tar ti minutter. VarselKoko Jeg får ikke til disse oppgavene, jeg klikker. jeg gidder ikke mer *starter svar med : så, trekk pusten dypt.....* Varsel Jumjum Finner ikke oppgavene Varselbrille : Har jeg gjort det rikig nå, kan du se over? VarselKoko Jeg klikker, jeg gidder ikke ass
*legger inn felles melding i begge fag med tag på hvor oppgavene er og presisering av hvordan de er tenkt løst * *minne klassen på prøve i morgen, vær pålogget presis..*

9.00 
.*Innkommende samtale fra kollega Tutti  på video, snakker spesped, planlegger videogjennomgang i morgen Tar 7 minutter. Innkommende chattråd fra Sikki og Hansine som har dura og gått i bakhue mitt , men som nå krever min oppmerksomhet angående neste ukers plan for perioden, om vi skal tilbake til skolen eller ei.Varsel Pære : hei, sorry at jeg er sent på, hva skjer i dag *svarer Pæra, med forsikring om at jeg er her om noe er uklart*Innkommende telefon fra kollega Mia med barn i bakgrunnen, en oppfriskende samtale om en telefon fra en forelder  *videosamtale hvor jeg går gjennom oppgave med Koko*
Varsel Engelsk9x1920 Hei alle sammen .Ettersom det er viktig å være godt forberedt så  ligger oppgavene vi skal jobbe med om to dager, i timene på fredag ute her nå Håper alle  er klar for Kahoot og videoen jeg har laget......

 9.15
Stille
Helt stille
Åpner worddokumentmappe kalt Vurdering av norsktest
Åpner første dokumentet, med A navn
Åpner oppgaven i teams
Skriver en kommentar i margen....
VarselBamse Kan jeg få gjøre noe annet ? *besvarer Bamse og avviser *
Varsel Hanne Onenote klikka, alt er borte *trøste og berolige Hanne*
( Mens berolige Hanne) VarselOlivia Kommer meg ikke inn på brettboka *tagge navn på IKT skilled kollega, Tilbake til Hanne.*
Mann kommer ut i stua, våkna sent, fanget fryktelig full av hund som lukter varm seng *skyfler hund ned fra fang før fortært* *får Hanne til å logge seg av og på*
*tilbake til vurdering, skriver en kommenta....* VarselRikke Hei. får ikke gjort noe i dag jeg ass
*forsikrer Rikke om at hun har gjort så mye at hun kan ta seg en pause*
*mens avbrutt, sjekker innom Kjell som ennå ikke har logga seg på* Varselkollega Finn Hei skal ha utviklingssamtale i dag med Camilla Kan du sende over det  du har? *finner dokument , kopierer om Camilla, sender Finn*
Varsel admin Minner om fristen på å velge valgfag til neste år. Send en påminnelse hjem Varselkommunehuset Hei her får du artig inspirasjon til å lage videoer til bruk  i undervisningen.......
*stønner*
VarselOlivia Bjørn svarer ikke og jeg kommer meg ikke inn på brettboka *leter febrilsk etter informasjon vi la ut om pålogging*
VarselSikki Har lagt ut et utkast  til prosjektet neste uke Kan du gi tilbakemelding *skummer gjennom,misunnelig på kollegers skills* *legger ved tre hjerter*
* tagger Olivia ved informasjon av pålogging på teams*
*sjekker om Kjell har svart**rister på hodet av Kjell*


10.00
Lufter hunder
8 varsler
Varseladmin plan for fellestid Se grupper i forbindesle med fagfornyelsen.....
VarselOlivia fant det ut. var pålogga fra før
* Spontan videosamtale med Rikke for å muntre opp*

Varsel Varsel Varsel Varsel Varsel Varsel Varsel 

11.00
Varsel  Varsel Varsel Varsel Varsel Varsel 

12.00 
Undervisning formelt over *setter meg til  med vurdering i norsk*
*Vurdert en oppgave
vurdert en oppgave til
åpner tredje oppgave*
Varsel Varsel Varsel Varsel Varsel 
Innkommende telefon fra mor til Perle, om datteren gjør lekser nå som de er to hjem, og.....*forsikrer mor at det er helt på stell, men Perle må jobbe mer med matte*
Varsel Bjelle Hei dette er mor til Bjelle, ¨nå har vi lett overalt etter de joggeskoene, men vi finner dem ikke, og hun kan ikke løpe med de andre skoene hun har. Kan Bjelle gå tur i FYSAK i stedet? Kunne du spørre faglærer om dette?
* sender Ivar en chatmelding*
VarselIvar Ikke noe stress. Kunne du minne henne på å levere logger for sist uke også?
*svarer Bjelle*
Varsel  Bjelle Hei dette er mor til Bjelle igjen, Takk for raskt svar. Må bare si dere gjør en fantastisk jobb i disse coronatider. Beundrer jobben dere gjør for min datter og de andre.. måtte bare si det
*svarer*
Tusen takk , så pent sagt... Settes pris på
VarselBjelle (smor) vel fortjent
*svarer* 
Som sagt, tusen takk
VarselBjelle (smor) hjerte, rose, sol (emojies)

*svarer* 
smilefjes
VarselBjelle (smor) enghjørning, regnbue og kattunge( emojies)
*-----?-*
VarselBjelle (smor)  tulipan , blåklokke og fiol emoji


13 .02
Kontaktlærermøte på video *ler, fleiper,skravler oppdaterer* 

13.20 
Samtale om felles elever med kollega Erik, som holdt meg igjen etter videomøtet

13.30
 Møte fellestid *muter mikk, og leker meg  med å slå kamera av og på**now you see me.....*

14.45 
Ferdig med fellestid
7 varsler
*vurderer norsk, besvarer spørsmål, sender purrring på oppgaver ikke gjort*
VarselNina skal levere i morra sorry
Varsel Geir *vist* ( øyesymbol)
VarselUlf ???????
Varsel  Jumjum  : -( 
Varsel Chill   -K

18.00
Frist for innlevering av dagens oppgaver passert. 
Produkt : tolv av førtisju norskoppvaver vurdert
Diagnose  Kokt i huet

20.30 
*Lager tilpassede oppgaver til enkeltelever til morgendagen.Fagsamtale i annet fag surrer i hue, *
*huggærn over etterslep av lekser*
*huske å lage utsatt prøve for Bic og Bac*
* må avtale med kontaktlærer for Bic og Bac*
*sende chatmelding til kontaktlærer for Bic og Bac*
VarselWilly Det går fint for meg å gjennomføre den prøva i mine timer onsdag. Men, mens jeg har deg her.. Hvordan synes du utviklingen til Gran har vært....?
Varsel  Lillemy ;når får vi igjen norsken?

23.38
Varsel  Kjell Halla? 'Sup?*dansende apeemoji*




( Alle navn er fiktive, og ingen auteniske elever er forsøkt identifisert)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar