Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 25. januar 2021

Hyttetur på Mangen

 Min venninne L bor någet avsides til, sånn tjue minutter unna all sivilisasjon,og den sivilisasjonen  er også utafor allfarvei

Et sånt sted, du vet  hvor en ikke bygger nytt, men fikser opp litt sjøl. Og det er livat med dyreliv i skogen og en hører godt om det kommer en bil. Sånn stort sett er det bare å rusle på den gule stripa, går du langt nok så er du i nabolandet, og bør snu for å unngå karantene.Se opp for elg og annet tråkk somn deler veibanen med deg

Hvoromallting er så har min venninne L et rødt sjarmerende  gammelt skjul, med høyrester på hemsen, og... en utedo...

Toseters.For to som kjenner hverandre godt.Og ikke trenger å tenke på covid -meteren

Jeg fikk  nyte herligheten alene. Og i dagslys,

Og hva var det så jeg fikk se? Bortsett fra blondegardiner og gammalt kjingelvev?

 

 Jo..

Et  visuell samling med utedasshistorie. Riktignok ingen kongelige, men dog..


Mange har vel hatt en stund på slik en plass med dype tanker og dype annfektelser. Om ikke akkurat andakten kom over en. Blomsterbilder er alltid en vinner

Det verste var at jeg kjente igjen flere av kalenderbildene. Fra kalenderen til "Samvirkelaget" som konseptet het den gang. Og jeg kan til og med huske dette bildet .Fra da kalenderbladet ble vendt om hjemme på min mormor og morfars kjøkken. I sanntid. Jeg har vel ikke sett det bildet siden.. ikke før nå...Jøye ! For en svunnen tid det var....


Blondegardiner og kalenderbilde fra Nord-Norge. Det var der drømmen ble født tror jeg.. om å dra heeelt opp dit Så jeg et bilde jeg likte, så måtte morfar hjelpe meg med å vise hvor det var.

Jøsses... ja, sånn begynte det, med kalenderbilder og campingturer rundt i Noreg med mamma og pappa....Og jeg endte opp med å studere i Finnmark..

Ingen hygge uten en pinup!! Med properhet og bakeskills....


Og en kan jo undre seg.. hvilke flere skatter skjuler seg på utedasser i skjul og anneks rundt omkring???

Med eller uten kongelige, og naturlig trekk oppi herligheten nedenfra?


Og siden ingen andre på døren banker, så fikk jeg sitte i mine egne tanker...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar