Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







lørdag 23. juli 2022

Sommeren 2022 - hva skjedde da, mon tro?

 (  kan oppdateres til 31 august 22)


 

¤ Coleus sommer ; stiklinger, potting, vanning, gjødsling, safari til Hallingdal, omorganisering, loggføring, innlæring, potteinvestering  ( men nå har jeg nok potter)

¤ Meisebollene gikk unna. Meiser, spurver, dompap, gulspurv, spettmeis og en og annen skjære som ikke får lov til å trakteres i følge Tardis



 

¤  8  trinn går ut i sommer, 9. trinn kommer tilbake til høsten

¤ Fantastisk 10 års reunion med 2012 kullet. Koste meg glugg

¤ Fuglebur til spottpris, en bekymring mindre for  fuglene og bur med slarkete låser.


 

¤ Hellas , første gang siden 2003. En fin tur, fantastisk bryllup, og jeg fikk gjort det jeg skulle for å gå full sirkel.

¤ Opplevd fiskespa , det kilte og var i grunnen helt ok

¤ Plukka stener på stranda på Rhodos. ja, det er stein igjen

Uteblomster , å jada...

 

¤ Margerittene og utecoleusene blomstret , valmuene og forglemieieien lige så

¤ Drømmehelg i Telemark. 1. plass, 2 plassering i HW2. Q er med som observatør for første gang

¤ Idetørkeproppen løsner etter altfor lang tid med tankekjør. Nå  er jeg kreativ igjen. Hurra

¤ Q har også fått musikk i fs1.Nå må vi bare trene

Rhodos 2022


¤ Sommeren da avisene skrev om advarsler, sjokk og fare på ferde. Blir denne sommeren et siste pusterom før en høst vi ikke har opplevd maken til? Krig, klima og kostnader.... Pålagt avisrestriksjoner for seg selv

¤ Flystreik, flyplasskaos og skogbranner. Storbritannia koker . Som sagt.. nyhetsforbud

Mollestadeika


¤ Neste år skal jeg være med i Pride. Det er viktigere enn noen gang etter 25 juni og angrepene i Oslo

¤ Sommerbesøk på Sørlandet. Alle de kjente stedene. Jeg kjenner at det er vel og bra, men neste år vil jeg krydre med noe nytt.

Gresk hunk

 

¤ Kurs langt utover komfortsonen i august, men klart jeg klarer!

¤ Jeg syr korssting igjen. Aggressivt ( sier seg selv)

¤ Harry Potter maraton med gubben Så da har vi Snapedrømmer igjen da...

Quartz -trøbbel på 4 kg

 

¤ Sommerens jubileer :  7 juni : vært sammen  i 18 år, 21 juni  : bryllupsdag, gift i 14 år. 12 juli  : 19 år siden pappa gikk bort  og 15 juli : Tardis er 10 år

¤ To turer. Tardis er blitt mye bedre på møting, men lille vet ikke helt de sosiale kodene ennå

foxgloves

 

¤ Relativ tørr sommer, ikke for varnt, Og takk for det.

¤ Q oppdager gleden med fluefanging.  og at møll ikke svarer på lekebukk

¤ 1.8.22 er det ett år siden vi overtok i Polarisveien. Da har vi hatt alle årstidene her..

skal monteres og henges opp

 

¤ Klipper plen med dytteklipper. Gress stukk. Stress.  Trenger nok bedre utstyr

¤ jeg er fornuftig og kjøper ikke eneste ny neglelakk. Jeg vet nemlig hvordan det der fungerer.. Jeg kommer hjem med grønn, glitter eller blå.. som jeg har nok av fra før

¤ Generelt vært hjemmekjær i egen kåk. Tror det må til, selv om jeg er klar for å utvide horisonten litt også. Venninnebesøk, og hjem en tur. Dessuten skulle jeg jo finne på saker i lokalområdet?

Besteste ..

 ¤ Besøkte omsider Stein Eventyrmuseum og Gamle  Hvam . Viktig å være turist i kommunen en bor!

¤ 9 trinn kommer tilbake i august

¤ To kurs i løpet av kort tid : endelig har jeg egen tromme, og jeg deltar på kurs i animisme, jordens vev.


 

¤ kjøkkenskap nummer 2 ankommer, men ikke uten bomkjøp

¤Jeg arver en pose med klassiske bøker fra S

¤ Får møtt både L og A på tampen av sommeren

¤ Coleus : mister noen, men gir kanskje opp noen for fort også? Fyller på samlinga

¤ En uke hos mamma i slutten av juli 


 ¤ Begynner  å tenke litt på bursta neste år

¤ Flueparty 

¤ Fikk opp kjøkkenskapene. Det tok jo bare ett år



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar