Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







onsdag 27. desember 2023

Mens vi venter... desember 2023

 

1 desember : Endelig har jeg fått meg tekalender på jobb.. ( og det var visst ikke så mye å glede seg over)



2 desember : min første julestjerne.. Hang på rommet mitt da jeg var fjortis. Uten lys og ganske unseelig, men jeg er så glad i den uansett

3 desember : tekstvurdering. Med utsikt.

4 desember :  Lærerliv i desember. Kald hjerteløs desember


 5 desember : Gutt på tiende trinn demonstrerer julegenser, når noen slår av lyset i gangen

6 desember : man er på julemarked arrangert av Arbeidslivsfag på skolen . Der handles..Nissen ble med, krakken ble med, og en fjøl med kniv ble med .

7 desember : Årets høyeste julenei....... Absolutt ikke


8 desember : Vi har juleverksted i klassen. Papir er hovedmateriale, så det blir kurver, lenker og kort. Jeg lager alternative kort.( og styrer yulemusikken fra you tube)


9 desember : Lørdagskveld på NK. Snø og kalde kinesere

10 desember : Det lokale treet på NK. Ved Andedammen, mix, skolen og idrettsbanen



 11 desember :
Stemning fra Lillestrøm. Handle gaver og slarve med  A.


 12 desember : utsikt fra retting av tekster

13 desember : fin pynt på døra til helsesykepleier : Du er en gave til Vesong. Det stiller jeg  meg helhjertet bak....

14 desember  : vi har en kjempetrivelig avdelingsleder som hver dag i desember har gjemt noe fint under en pent pynta eske. I dag, kjærlighet og oppmuntring...


 15 desember : Siste inspeksjon på Kiwi for i år. Stille og rolig . Mange elever var i kirken og fikk litt åndelig føde. 

16 desember : juleskravl med L på Årnes. Bussen hjem. Fine stasjonsbygget  gjennom vinduet

17 desember : planen om å kjøpe en ting til treet hvert år gikk ad dundas.. Julen 2023 ble det tre nye duppedingser til  vårt hjem. Pynter treet, og setter opp nisser, og alskens julespas

18 desember. Juledekor fra Nordby/Sveariget. Vi handler litt  på vegne av slekta

19 desember ; Juledrama. Katt på fuglejakt på taket av Jessheimsenteret. Pus hadde mer enn nok å passe på. Skråtak, glatte taksten, skjærer/kaier som mobba og smatt unna og andre fugler som ikke hadde tenkt å gjøre det enkelt... 


 

20 desember : måne over skogen ved Flaksvann, Birkeland


21 desember : feiring av vintersolverv. Selve overgangen skjer natt til 22, men grunnet logistikk, så deler man markeringen over to dager. Bjelleringing og skåltaler gjøres i dag. Og så tenning av lykta så klart


22 desember. Gaveoverlevering mellom oss og et trivelig reinsdyr på vei til Østfold.


23 desember : Gutta poserer foran mammas juletre.. Det er visst en tradisjon det også

24 desember : Snø og tosifret minusgrader hos Syrran. Østfoldninger som har ønsket seg klassisk norsk jul er blitt bønnhørt..


God Jul



 















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar