Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 14. april 2014

Min tredje tattis er vel risset inn

sånn vil aldri armen min se ut igjen....og det er jo selvvalgt
Dato : 12 april 2014
Sted :  Jessheim , Romerike Tattoostudio
Soundtrack :Shaggy, you could be mine
Tatovør :Julio Canales
Aktivitet under arbeid  : Lese Beautiful Creatures, bok nummer 2

ta-daaaa
Historien bak :

Det begynte som en frustrasjon under evaluering av prøver og tekster. Når verbfeil er luka bort, vi har lært oss å variere setninger, vi har en brukbar innledning.... til og med en slags konklusjon, så har vi atter den forbaskede "TINGDEMONEN" igjen.
Grunnen til at mine kjære håpefulle er stuck minst en karakter lavere enn de sikter på... ja, demonen har en stor del av skylda.
Og for å  få dem til å fatte og begripe, så må en gå visuelt til verks...
En time i vinter fikk jeg en kollega til å bistå meg med tusj, før jeg gikk til time..
Tror det virka ganske bra, fikk kommentarer fra jeg åpna døra til korridoren! Sånn kan en kanskje gjøre ett inntrykk?

Fikk  blod på tann... Kanskje gjøre dette permanent??

Drøfta ideen med noen få utvalgte, som annerkjenner min indre galskap. Lotte kom med en god visuell ide, nemlig pennen som tverrstreken i forbudsirkelen.
Og da var det jo som alt falt på plass..

Og så gjør Julio jobben enda bedre enn jeg hadde tenkt... Proffe folk sier jeg bare..
Krusedullen under pennen gjorde seg også.. Slike bølger under teksten din betyr nemlig : her er du uklar, skjønner ikke helt hva du vil frem til..

Så, dette er budskapet :

Kjære elever :
Jeg har sittet i smerter i 2,5 timer for at jeg så gjerne vil at dere skal skjønne dette:
Det er greit å bruke ordet ting i noen sammenhenger, så som "Tingeling", "Ingenting, noenting og allting"

Ellers vil jeg gjerne at du bruker språket ditt, utdyper og sier detaljert og presist det du vil utrykke. Bruk ditt fantastiske vokabular, det er alltid nok plass på hardisken til noen nye!!
For eksempel : Du fikk ikke mange ting til jul , du fikk  blant annet ( regner med at du fikk så mye at du ville få skrivekrampe av å nevne alt ) _____, ______ , ________ og _________
Og i helga skal du ikke gjøre ingenting, du skal _________ og ___________. ( selv om du sitter stille på en stol fra fredag 14.30  til mandag 7.30, så gjør du jo noe...?)
Det er i grunnen fint lite som er en ting Det kan hende det er et objekt, en gjenstand eller en form. Et dilemma, et problem du vil addressere?
 Men, med mindre du vil reklamere for Atlanta juice, og drar opp gamle jingler, så trenger du ikke Thing/ting i ditt vokabular. It goes even better without it..

Du skal i allefall slutte å anta at det kommuniserer godt..

 Si det, utdyp det, begrunn det, finn din røde tråd, like rød som den fargen etset inn i min hud for at du skal fatte dette, gjøre det til ditt, og bruke det i din utvikling til å bli et utmerket menneske i samfunnet. Husk temasetninger og kommentarsetninger.
Anse dette som en  fremovermelding..... Lykke til!!

( og ta gjerne tattoveringer, om det gjør deg lykkelig edit : etter du har fylt 18!!)
Lærergjerningen skal en kjenne på kroppen, og i dette tilfellet  gjorde det jo så..

Alternativ tolkning : det er alt for mye materielt stæsj i omløp i verden... Gi heller en klem, en ryggklø, en middag eller en opplevelse med en hund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar