Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 9. februar 2015

Mine sanger til deg....

... fordi du er borte....
... fordi vi mistet kontakten for mange år siden, men minnene er jo der. For det som var..
For den lange veien til hjertet ditt. For alle nettene jeg drømte om deg. For all lengselen. For alle ønskene om å være nær...
.. for hver gang vi delte en vennskapsstund, for hver gang vi satte pris på hverandre. For hver gang  du søkte meg, og lot meg finne en bit av deg..

- for alt du sa, og bekreftet

.. for gleden og forventningen når vi gikk over grensa fra vennskap til noe mer etter mange år.. At det skjedde. Selv om det ikke holdt, så klarte vi det.. å våge
Så glad for de øyeblikkene. For dem  og for deg vil jeg dele sangene fra mitt hjerte for verden. selv om du ikke ville likt dem selv alle sammen

- for at du er borte. Og fordi jeg elsket deg.... for lenge siden.

En streng er kuttet. Du er borte..Men du vil alltid ha en del i hjertet mitt..
Jeg lar musikken ta farvel med deg.. Takk,  for at du har vært, og slapp meg inn..

Alle store og små minner strømmer på..

- Hvordan alle turer enten det var til butikken eller til Altevågen begynte med : ska vi trø?

- Den gang vi satt en gjeng en helgefrokost og maltrakterte en solbærtepose, og du utfordret meg til å skrive et dikt om det. Hvilket jeg gjorte,,

- da du testa ut om riskake med gulost og bokskrem var godt.  Du spiste en til!

- Hvordan du loffa meg i møte, når du kom, med all verdens tid innenfor skjorta

- Da vi skulle ha revy, og du skulle danse balett hver gang linja "På vollen dansar mi jomfru" ble lest.
Det var ikke noe valg, jeg måtte låne ut truse og bh. Med blonder. Du klagde fælt . "Det klør"
Jeg spurte om han trodde det var noe annerledes for oss damer. "Jah" sa du , og avslørte all verdens dumhet i menn : "Dokker har jo puppa å ha i dem"

- da du ble stående under Nordlyset da du besøkte meg i Alta, det gnistra og du stod der lenge, og sa andektig at du aldri hadde sett sånt nordlys i Tromsø

- Alle gangen du ville ha meg (!) til å stusse tuppene på håret ditt. Jeg tok meg god tid..

- Når du lærte meg  å si "Det fins så mange tyvbona her i byen"

- Du kom inn på rommet mitt en morgen " æ drømte om dæ, Eirin. Æ ville svømme til Romania . Men det var bare du som ville vær me, så vi la ivei..." 

-  Hvor  sint du kunne bli etter en diskusjon om bassister som var med når i bandet og hvilket album som var best..

- Alle gangen du og de andre søkte tilflukt hos oss praktjentene etter å ha vært på byen. Vi redda dere mang en gang der gitt, Der satt dere pent, med tekoppen , mens vakta kom. Safe in the right company..

-   De  tre  føflekkene på   ryggen din i trekantform som  vannet drev av i svømmehallen.  Vi var alltid en gjeng som  dro,   og spilte vannpolo   etter  egne regler.  Jeg   gikk alltid  i harde taklinger   med   deg..

-Jeg sa en gang til deg at du ligna litt på  Liam Neeson. Du flirte fornøyd    "Så,    æ   ligna på   hain Schindler..."

-    Alle gangene vi  svarte   ja  på likt under oppropet  på morgensamlinga..   Var jo  bare  en bokstav   som skilte..

-  tror  du fikk den siste  blossomkjeksen fra Nille....   de har jeg ikke funnet siden..

-  Da vi skulle på Kiss konsert og du fikk bestemme når jeg var sminka nok og nok tupert i hestehalen. Du var ikke fornøyd før jeg kunne passert ubemerket forbi min egen mor. knep  ikke på krigsmalinga nei..

- og stemmen din, ikke minst den...... Den fyller så mange av mine rom akkurat nå..

- og indianernavnet ditt var store høvding drittstøvel..




Maggie Reilly -Wait
Romania 1992

Barbra Streisand Woman in love
Den første sangen jeg dedikerte til deg... august 92

Iron Maiden Afraid to shoot strangers
Den eneste maidenlåta du fikk meg til å like


Depeche mode I want you now
Fordi jeg husker lukta av shampooen din. og sola i håret ditt., og smilet, og gleden over å skulle vekke... så du kunne sove litt lenger....Tenk å være den første du så om morgenen

whitch witch - love chant
Hvor  jeg ønsket...


andreas Vollenweider - down to the moon
For høstkveldene i det store hvite murbygget, månen over Altevågen

yello Rythm divine
Fordi jeg sang den, men aldri så du hørte.

Joe Satriani
Fordi du ville spille sånn

Lisa Ekdahl benen i kors
Fordi  sommeren jeg besøkte deg. Og det føles sånn å sitte og sludre.

Mr Big - To be with you
Fordi du kunne den, og sang den..

Les Miserables - On my own
Fordi du så mange ganger kom etter meg..

Charles & Eddie would I lie to you
For Lofoten 93.Og smykket av fiskebein du valgte ut til meg

Crash test dummies - mmm
Fordi jeg introduserte deg for dem, og du ville kjøpe plata

Kiss I finally found my way to you
For da det endelig skjedde. og for sangen du skrev til meg. Og det nye hullet i øret.

corrs When he's not around
for den lange våren. Parfymen fra Egypt. Drømmene.


Joc de leagane- cradle lullaby from Romania
Sov godt....Takk for at jeg fikk noen stunder av ditt liv.
Du fikk mange dager, men ikke mange nok..

Hvil i fred...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar