Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







torsdag 1. desember 2016

"Du lager middag!", sa mannen

Og jeg kunne ikke nekte synes jeg..
Men hva skulle det bli...? Enten var det uaktuelt, eller så har det nettopp vært på menyen...

Så gikk lyset opp for meg..
Du vet hvordan det er... Det finnes steder i ditt nærområde du ikke har vært, selv om det er veeeldig nære?
Med andre ord : felter som burde være fylt ut i ditt rutenett av erfaringer...

Hvor gæli vanskelig kan det være å lage en wok?
Myste litt i oppskriftboka til Mat og Helse til min kollega, og fant rekkefølgen på hvordan og når godsaker skulle tilsettes. Det er kjekt å være lærer, en har kompetanse på alt innen samme bygget

Det kule med wok er at du kan jo ha oppi hva som helst...
Så det ble noen kroner..... en måååå jo ha cashewnøtter? Og har vi egentlig matolje? Slenger i litt ekstra....

Så innbilte jeg mannen at jeg hadde andre planer...
Burde kanskje frest opp de frosnegrønnsakene før jeg tok oppi det jeg hadde kutta, men pytt..
Eggnudler hadde jeg heller ikke laga før, men det var også rågodt...

Litte jeg kommer til å lage dette igjen da....Med chilli.....??

frossen mix, +sopp, purre, paprika, løk og svinekjøtt, hoisinsaus og cashewnøtter.. yummie
Mann litt imponert.


2 kommentarer: