Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 22. mai 2017

Tøffelprosjekt..

Jeg så et bilde av et par sokketøfler på nett og tenkte: hmmm, dette fikser jeg


Har ikke fått laget så mange par, for her trengs det dobbelt garn, og jeg skal definitivt kjøpe mer av dette Rusta Helen garnet, ved neste anledning.
Som vanlig ligner ikke mitt konsept noe særlig på originalen, men det er jo heller ikke hensikten ..

Pinne, 3,5. Legg opp ønsket antall masker (40 holder til str 42), og strikk en 20 cm langt flak.
( eller som jeg , strikk opp  to nøster, dobbelt.) Rettstrikk  hele veien. Testa ut riller, og perlestrikk blir sikkert også stilig..
Deretter , legg opp maskene fordelt på fire pinner, og strikk et et ønsket antall runder, før du feller av, som tuppen på en sokk, de to siste på hver pinne.
Hekle kant om du vil, sett på pynt om du vil..

Eventuelt kan man ikke strikke flaket så langt, og gå over på fire pinner raskere, så en slipper å sy sammen en styggere kant..
rosa

limegrønn

blå

Grå, med riller.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar