Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







onsdag 1. september 2021

Bøker i august 21

 ( det ble en del lesetid til og fra med flyttelass og på fyllinga)

Neil Garman – Sandman 9 og 10

 

Geir Angell Øygarden Apestreker

en filosofisk bok om å kjede seg og hvorfor  folk gjør som de gjør. Begynner ubertregt, også tar det seg litt opp

 

Tove Braathen -Effekten av måneskinn på nyfallen snø

flere enn meg som har savna bøker med voksne folk som fortellere og karakterer. Det finnes jo flere!!Denne var god

 

Ragnhild  Aslaug Sollund -Bare et dyr

Tar for seg ulike syn på dyr og hvotvidt de bør fortsette å ha en bruksverdi eller om de bør ha rettigheter i seg Selv.svært lite objektiv. Men hun har mang poeng her

 

Behrouz Boochani – Bare fjellene er min venn

Hvordan er det å bo i flyktningeleir i Australia. Rimelig trøstesløst

 

Stephan Spjut – stallo

like spennende for andre gang

 

 Sasa Stanisic  - der du kommer fra

en givende roman om å være flyktning og definere seg selv. Balkan bakgrunn

 

Garmo/Selbekk – Norsk mineralbok

skatten jeg unte meg i Lom i sommer. nå vet jeg litt mer om hvordan bergarter dannes, og hva slags mineraler vi har i Norge. Mye grått og svart…. Tror ikke jeg er blitt flinkere til å gjennkjenne dem, men…

 

Denise Rudberg/ Hugo Rehnberg – en tilfeldig løsning

chicklitt på svenska. Tidtrøyte.

 

Denise Rudberg tio grisar nede

En krimfortelling hvor selve krimgåten er minst viktig

 

Denise Rudberg/Hugo Rehnberg  inte riktig enligt plan

forutsigbart , og det må skje på beste strøket i Stockholm forstås

 

Denise Rudberg – en tredje mann

ah… andre verdenskrigsdrama fra svensk overklassemiljø… med vekt på miljø og ikke noe annet

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar