Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 12. september 2021

Lyder utenfor vinduet mitt når jeg skulle sove -

 Ulike steder hvor jeg har bodd, og ulike lyder utenfor et åpent vindu der en vil sove litt til..



Barndomshjemmet på Rolvsøyveien :

På de store inngjerede jordene som tilhørte det hvite huset under trærne ,så løp det to store grand danois. De var ute om natten, og i blant kunne jeg høre dype bjeff.  Jeg elsket hunder og ville ikke annet enn å kose med alt som bjeffa og logra, men disse ble mer nattvesener enn virkelige hunder for meg.  De hørte med til mørket og søvnlandet. De passet på i natten ,kanskje?


Hos mormor og morfar på Gressvik

I annen etasje  var begge soverommene. om jeg sov inne hos mormor og morfar, så kunne jeg høre klokka tikke på veggen. Ja, klokker tikker, men denne kunne overdøva en konsert  og et trykkluftbor i mine ører. Det kjennes nesten umulig  å sovne igjen. Den borra seg inn i hodet mitt.

Om jeg sov inne på jenterommet så var det stille. Men en kunne høre mopeder og motorsykler. At de kom langt borte i fra, nærmere og nærmere, så høy summelyd, før de forsvant i det fjerne utover mot Øienkilen og Vikane.Det nærmerste jeg har kommet dette var en reise med natt toget i Sverige en gang.  En hørte i slumringen planovergangene plinge nærme seg, intensiveres og  så bli svakere


Folkehøyskolen i Harstad:

Brannalarm, løping, besøk som ville inn utenifra og ropte opp mot vinduene......Eller litt nattmusikk

 

Studenthjemmet i Alta 

Latter og sang av folk som skal til og fra sentrum Banking på døra av folk som ikke visste hvem de var invitert på nash til. Og ja... joiking... Du har ikke levd før du har våkna til midnattsjoik i stummende Finnmarksnatt...


Sundre, Ål 

Sauebjeller, nattoget til og fra Bergen, som et lysende perlekjede i den skogkledde dalen.

Og natt til 17 mai : lurblåsing fra museet.

 

Jessheim

Unger som vingler på kumlokket. Søplebilen, Gressklipper over hodet på oss


Neskollen 

Hanegal!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar