Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







tirsdag 28. desember 2021

De beste facebookstatusene i '21 ( oppdateres)

 

Da har jeg nok en gang brukt klasserommet som plattform for propaganda.

Dialekter er kjempegøy og viktig!

Og Øssfåll er ille bra ! 12 jan

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Vittig.... alle ser ut til å lage memes med gubben i stolen. Han er i klasserommet, på Fløyen, på konsert, ved siden av TARDIS'n...

Alle interessegrupper har sin versjon

Og så er det strikkegruppene:

"Noen som har oppskriften på vottene hans?" 21 jan

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Sheik Ben Redik Fy Fasan- er han den første som brukte kebabnorsk i offentligheten? 29 jan

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Så koselig av den lokale sjappa med alt mulig å bruke etterbarberingsvann typ slesk knipen eldre onkel i håndspritdispenderen....

Nå lukter jeg også ekkel onkel 1 feb

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

10 år som blogger i dag.

Men lite å skryte av...

- ingen politianmeldelser

- to ganger bedt om å fjerne innlegg ( gjorde det da mamma spurte den ene gangen)

- ingen invitasjoner til noen award

- ingen hatmeldinger

- ikke ei krone tjent

- rekord på views under 1000 på et innlegg

Så om en skal tro sitatet til Churchill : om noen hater deg er det bra, da har du stått for noe...

.... så har jeg kasta bort ti år på nostalgi, dill og poesi...

Hurra for mæ sjæl alikavæl 10 feb

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ingen kan trøste som en liten kines, som bare er der, og skjønner, og støtter ved sitt nærvær alle dagens "aldri mer" som jeg bare må kjempe meg gjennom akkurat nå..

  28 feb 

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Romeo og Julie!! Nok et trinn, nok en klasse som skal møte makaløse Bill S.

Og når jeg sier at de er ment å være 13-15 år så smeller det fra første benk :

IKKE F OM JEG HADDE DREPT MEG FOR EN 07'ER ASS! 8 mars

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ser Bridgerton

Og tenker... hvorfor i svarte helsikes har ikke jeg et morgenrom å starte dagen i.....??

9 mars

 

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Det er mulig du har gjort deg bort de siste ukene.

Sånn skikkelig teit dust

men---- har du vært Erna -dust?? 18 mars

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Du må hete Carlsten for jeg vil lese deg, sette på ringer og bruke ti minutter på deg..

( hadde du blitt med meg på date om jeg brukte den ?)

(Lykkelig gift, men humour me) 18 mars

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Når en ser Outlander og kommer på at Roger og Brianna er foreldregenerasjonen din... 2 apr

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Når en ser Outlander og erkjenner at Bree og Roger er min foreldregenerasjon....

Så tenker man tanken videre...det betyr at Lille Jemmy er på min alder...han ville jo blitt født på tidlig 70 tall...om en ser det på den måten... 8 april

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Så meg selv i speilet på badet hos mamma.

Og så slo det meg at om et par år kommer jeg til å sannsynligvis bli omtalt som en blid, hyggelig og bestemt dame i femtiårene.

Og det tror jeg blir helt fint. 25 april

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Når unga i gata har laget paradis med kritt som slanger seg helt til felt 581, så tror jeg ikke en skal si noe på verken ambisjoner eller vilje til fysisk fostring i de yngre.... 1 mai

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Graden av hvor mye du mener at "Jeg bryr meg ikke" avsløres av hvordan du uttrykker det.

- Med ville gester og høyt volum - Du bryr deg

- Med sammenbitte tenner og bortvendt ansikt - Du bryr deg.

- Du poster det på sosiale medier - Du bryr deg

- Du tatoverer det - Å kom igjen!

- Du tar det opp i samtaler der du kan - Jo da, du bryr deg

Du lar det passere gjennom øra uten at det fester seg. Du leser ikke kommentarer eller artikler eller innlegg. Du smiler vennlig men uengasjert når emnet kommer opp Du gir energien din til annet....

D e t er å ikke bry seg. 24  mai

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Pludring i 10 klasse..

- Eirin, du er gængster ass

- skal jeg love deg

- henger med de tøffeste i Oslo

- ja, Utdanningsforbundet har jo hovedkvarter der

- yeah!! 25 mai

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Her klyper man seg i armen , og kan ikke tro det...

Vi får vårt eget! Endelig!!!

Vi blir borgere av Nes !

Ikke til å tro

..... 17 juni

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Ser tredje sesong av the Harlots...

.. og kjenner jeg ikke kommer til å bli lykkelig med mindre jeg får skaffet meg en muffepistol... 28 juli

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Å administrere og instruere under en c19 sjøltest i en 8 klasse er vel det nærmeste jeg kom sykepleier yrket...

Greit jeg ble lærer tror jeg 27.8 21

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

så er det på igjen. Ny 8. klasse.... men ikke bare det. Det er jo ny skolevei også..Føles nesten som å være student igjen ....

mer gøy... jeg bor i 50 c, og skal ha 8c

og--- dette er mitt 8 kull, født i 08.

That's all folks 12 aug

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Når Finn informerer om at en av dine favoritter dessverre er solgt, men du bare himler med øya, for det er jo DU som har kjøpt det.

Do'h! 12 sept

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Har fått meg nytt kallenavn..

De har kalt meg " Gærne- Eirin "

"Subby" på grunn av subwaykoppen med isvann, "Scooterdama", 'Streikedama"...

Og nå....

" STEINDAMA" 13 september

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

den søplekassa vi har har her på badet er litt liten , sier jeg

- ja,, den er nok beregnet på lastebiler. Du kjøpte den jo på BT? Sier husbond

- AHAAAA!!! Så... vi har en...TRAILER TRASH CAN???? 17 sept

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Når du går ut på terassen, sola er oppe, det er rim på plankene under tærne..

og alt du kan høre er den tørre sprø lyden av blader som faller og treffer likesinnede, grener og stammer på vei ned... 17 okt

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Overtenking = svært god måloppnåelse. Level advanced expert. 25 okt

 ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Å bli kjefta opp av en cocker fordi han ikke likte den gule jakka mi...

Matmor beklaget veldig...

Motepoliti er ingen spøk  

 8 nov

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Engelsk fordypning 8.trinn. Tema er mat. Vi har nettopp avsluttet et større arbeid, og vi trengte noe lett. Derav videoer med denne karen med spørsmål..

Første reaksjon:

HÆÆ? Vi skjønner ikke hva han sier!!!!

Just presis baby... 3 des

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Materielle frynsegoder i læreryrket: fri tilgang til røde penner.
Fri tilgang til skrivepapir
Fri tilgang på covidtest tre ganger i uka 9 des

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar