Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 22. mai 2022

Kjære husbond... ( åpent brev om hobbygalskap)

 Vi har nå levd lykkelig sammen i snart 18 år, med våre feil , mangler og felles galskapspunkter.

Det har vært flest av de siste. Om vi ikke har delt alle interesser 100 % så har vi hatt vid toleranse for den andres galskap.

Din har opp gjennom tidene vært den som har tatt størst areal . Ja, bøkene mine har tatt opp hylleplass ,men jeg har hatt noen heftige utskiftinger årlig og vel så det.


 

Det har vært dine byggesett , ledninger, kabler  og fotoutstyr , udda esker og mine garndunker. Og så har jeg sagt at ettersom jeg er en garnomplasseringssentral så får jeg nøster og bunter gratis, ja det er snakk om redding fra elendigheten og glemselen, og de blir omgjort til produkter som forsvinner ut av huset til glede for andre som fryser.. 

Og så har du vært kjempeflink og kvitta deg med sååå mye, Og jeg har ikke kjøpt bøker på en stund, og garnhaugen er nå konstant, det har gått  ut i verden mange store tepper.  

Så jeg har vært på godsiden , og du har virkelig tatt deg selv i nakken. Og holdt det... over nå to år. Du fortjente virkelig å få Wunjo. Nå har jeg trua på at du skal klare dette.

Så, det derfor jeg kjenner for å formulere et åpent btev til deg, hvor jeg må  be deg være litt på godsiden av min galskap.


 

Jeg er egentlig ganske flink, det er ikke sånn at jeg må ha alle, men det er et par til jeg ønsker meg. Ikke minst, og det er hovedargumentet mitt : Jeg kan ikke noe for det. Jeg har totalt dilla på coleus, ikke bare å kjøpe, men å stelle dem. Se stiklingene rote seg, finne rette potta, klippe av stiklinger, vanne og se dem strekke seg mot sola. Det gleder meg.

Jeg kan ikke for det. Vi har flytta inn i et tidligere gartnerhjem , og det vet huset godt om. Så kan jeg annet enn å gjøre huset og meg lykkelig?Plikt er ikke til å undervurdere

De er pene og se på. Nå er det  stort sett mine, dem jeg har fra før som blir flere, ikke  meg som må ut på finn og gå berserk. Sånn foreløbig altså. Jeg trenger ikke så mange nye .De vokser jo som bare det.. Jeg kommer til å plante ut flere av avleggerne, så slipper vi å bruke masse penger på planter ute, er ikke det fornuftig da? Potteskjulere får jeg, og finner på loppis og brukthandlere, så det er mindre enn du bruker på byggesett, selv nå...

Og blomster, inne og ute gir voksenpoeng. Sånn som å male terasse, klippe plen og betale elektriker. Som jeg også har gjort. Du kan jo si det sånn at det er en del av mitt omdømme og videre egenutvikling

Dette er ikke bare min skyld altså.. Så fort jeg får gitt bort en, så får jeg i retur. For det er flere som har sånne.. Sånne som jeg ikke har. Og potteplanter skal man ha i et hjem. Jeg kan jo ikke si nei når folk er sjenerøse og gir bort?

De gir ren inneluft. Miljøvennlig,helt sant. I denne grusomme verden er det ganske viktig med noe som gror.


 

De tar plass, jeg vet det. Så derfor appelerer jeg til din tålmodighet slik jeg har vært grei i 18 år med dine esker og sekker med ditt og datt.Kanskje jeg kan kjøpe ampelpotter, og henge dem opp?

Lover at du skal få din helt egen combat som du kan få bli glad i .. Den gror røtter akkurat nå. Du kan kalle den RADAR eller Hawkeye?

Vov ju, hilsen kjerringskrellet



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar