Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







onsdag 1. juni 2022

Bøker i mai

 

Neil Gaiman – smoke and mirrors.

En blanding av noveller, dikt og my annet. bissart, ekkelt og i blant absurd. ikke minst groteskt

 

Siri Hustvedt sommeren uten menn

Handler ikke så mye om  menn som det å være dame, faser og filosofi

 

Benedicte Alexandar Lie : Synstavle

Er så lei sånne tafatte  jeg må bæde og ta dumme valg bøker. Ja, hun er god på å beskrive sorg,og jeg skjønner at livsvalg er utfordringen, men det blir for mye. utenom og meningsløst. Nå vil jeg ha noe skikkelig

 

Edmund de Waal – haren med øyne av rav.

Okay , jeg måtte google og lese meg opp på hva en netsukefigur er, og skjønner facinasjonen  av boka. Men jeg kommer  til å sende den videre. Slektshistorien som begynner i 1830 årene og ender opp i vår tid med disse små figurene og jødisk historie som bakteppe. I blant blir det for svulstig kunstnerspråk, i blant for internt og uinteressant, og i blant allmenngyldig. Det siste er bra

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar