Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







tirsdag 6. januar 2015

EFIT 6 januar

Årets første EFIT, og i grunnen rimelig begivenhetsløs. Tror jeg avslutter nå klokka 9 jeg..
Det er hull nok i dagen som det er..

6.22. Dagens første bilde er alltid en utfordring. Men her er nå Mack.. Han kommer til å våkne om et halvt minutt, og være med meg på badet, og under frokosten. Som alltid

7.33 Venninna mi trengte litt hjelp med lufting av sin hund på grunn av jobb, så da tro vi til med dagens andre morgenlufting. Akilles har sikkert hatt mer stolte øyeblikk, men sjelden mer nyttige..

8.10 Fikk Dr Who penn og Tardis nøkkelring med hemmelig rom i julegave av venninne i Bergen. Tok dem med på jobb

10.28 Dagens første tidshull. Har hatt engelsk i liten gruppe og kvadrulja litt rundt adjektiv med 8klasse fordypning i engelsk så langt. Knusktørr i kjeften.

12.17 Nytt tidshull. Engelsk i egen klasse, vi  har snakka om teaterhistorie, drama som sjanger og jeg har skrudd forventningene om en liten miniteaterforestilling , kortversjonen av Romeo og Julie for børnene. De er selvsagt henrykt, når jeg også lover film. Føler  meg som superlærer akkurat nå. Det er ikke alltid sånn

13.01 Sitter med kontorarbeid og lager stort sett lister, ordenselever, presentasjon i morgen, presentasjoner av nyhetssaker utover våren, ja i det hele tatt.. Slarver litt med en kollega i telefonen, mens jeg er alene på plassen min

14.18 Mannen henter meg før han drar på kveldsvakt. Bilen har vært hos doktorn og har nå perfekte bremser.

15.49 Ja.... det er jo denne krigen da.. Kampen om tungtvannet, Vemork aksjonen har blitt tv- serie. Så nå går jo debatten om hva som ikke er tidsriktig fremstilt,  at Nord-Norge venter på sin filmatisering, og om karakterene er rett framstilt.
"sånn var ikke min bestefar" faktoren er høy.. Ikke så lett det der

18.05 Tredje tidshull. Sovna i stolen. Oppå Tardis kinesen, og under Tardis pleddet, og cavalieren tidvis oppå der. Sov godt, trengte det jo

19.30 Ser  "Hvem tror du at du er" på nett tv. Geir Lippestad er i dagens  episode. Han er advokat, blant annet fra 22 juli saken. En mer reflektert og engasjert mann skal en lete lenge etter. Har vært på foredrag med ham før.

20.49 Smykket mitt, to hender  som holder et hjerte, med en keltisk sirkel rundt. Mannen kjøpte det til meg i Wales. Jeg har tenkt på det som ekteskapelig hengivenhet, helt til en kollega nevnte det var det katolske sacred heart. Vel , jeg er ikke katolikk, så for meg symboliserer det kjærligheten til mannen min...

Det var sånn det ble i dag folkens.. Takk for titten... Kommer sterkere tilbake senere ..

2 kommentarer:

  1. Det är roligt att få se ögonblicken från andras dagar.

    Tidshål :) de är fantastiska och bara dyker upp när man minst anar.

    SvarSlett
  2. Hej, inne och tittar på din dag, tack för titten!

    SvarSlett