Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







lørdag 17. januar 2015

nålebinding ( ikke poke seg i øyet , selv om en er frustrert)

Av alle områder i livet mitt som jeg lar meg mest frustrere av,så er det nålebinding som ligger på topp....
jeg får det ikke som jeg vil ha det..
Heldigvis eller frustrerende nok så sliter jeg ikke med de samme problemene hele tiden. Neida, det dukker bare opp nye, når de gamle er løst,. Og en kan ikke alltid redde elendigheten med grønnsåpe og varmt vann

Hyl!

Nuvel
¤Først var det å få stingene pene, og ingen løkker på vidvanke.
det har ordnet seg.

¤ Så følger vi ikke med på om det vott 1 eller 2 en syr,  og da kommer en ut av telling og legging ut , og så får en en av hver. Kan ikke reddes med grønnsåpe og varmt vann. Skjerping og følg med..

¤ Så var det tomler : skjeve ( det kan man ordne med vaskemaskin, grønnsåpe og 30-40 grader), ulike  i form( en spiss og en rund) ,  ulike i størrelse , eller like abnormt store i størrelse.
Tror jeg har funnet løsningen på det. Jeg vet hvor de skal plasseres, og en syr dem samtidig, med like lang tråd, og jeg vet hvor jeg skal begynne å felle av.Ikke plukk opp for mange masker heller.

¤ Så ble de for trange over håndbaken
Da kan en ikke strekke dem videre. Sorry. Kan ha noe med å gjøre at tommelhullet ikke skal være så bredt.

¤ Så går vi i motsatt felle og legger ut for mye
Sløser med garn og lager votter som ikke sitter, og som vi koker til døde med grønnsåpe og varmt vann

¤ så blir de for korte , og hele votten er dermed ubrukelig...  Varmt vann og grønnsåpe gjør det sånn

¤ Så leser vi oppskriften en gang til, og bestemmer seg for å følge denne slavisk.
Bare for å oppdage at en tydeligvis legger ut masker alikevel, uten å tenke over det, og at man dermed må gå tilbake til innlæring og se hvordan man syr,. Jeez



Sier til meg selv at 8-9 par fremdeles gjør meg til noob.  Og søren om jeg gir meg...
Og nå skal jeg sy et par i brunt og hvitt. Og jeg skal ikke legge ut en tøddel mer enn jeg må, og jeg skal ha som mål at de aldri skal se grønnsåpe og varmt vann.

altfor store

fine farger, fin passform... og alt for korte..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar