Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 18. januar 2015

Who do you think you are.... dille

Takk youtube!!
Fått dilla på programmet sånn rent plutselig.. Og da er det jo godt at USA og UK har så mange mange fler programmer og sesonger enn Norge..Og for variasjonen : Australia  og Sør Afrika

Så etter å ha laget meg en duganes spilleliste, og fått sett noen så tror jeg at jeg har knekket koden. Og det overrasker meg mer at disse britene blir like overrasket hver gang enn hva de finner ut. (Amerikanerne er litt mer ovefladiske, hauser liksom enda mer opp at kjendisen er unik..Så, som vanlig... Britisk slår amerikansk..)

Engelskmennene er  like flabbergasted hver gang de finner noe de burde visst på skolen, for de nikker jo og sier de har hørt om det.

Tendensene er klare.

 ¤ Først og fremst så har ingen snakket med noen slekninger om dette,.likevel så har de gamle tanter eller fettere med flere dokumenter som kan sette dem i gang..Navn, steder, teorier, nok å starte med

¤ Har de hørt rykter om jødisk blod i familien, ja, så har de det. No shit, Sherlock. Og da snakkerr vi dokumenter laaangt tilbake i tid. 1700 og sånn..Og ender opp langt av gårde. Etter svippturen til Polen såklart.

¤ Alle har en eller annen sterk opprører i familien som har gjort ett eller annet på ett eller annet lite område. Som gjør at kjendisen kjenner seg igjen.Uansett hvor tynn denne blodstrømmen er i slektstreet

¤  Alle har et mannlig familiemedlem som har tjenestegjort i The Great war i 1914, eller Second World War. Historien sementerer samfunn og skjebner

¤ De som skryter av at de er 8 generasjoner "Autentic East Ender" mister haka når de hører at Bethnal Green betydde 12 familier på ett rom, konkurser, fattighus og prostitiusjon i viktoriatiden. Hva trodde de?? Brautende arbeiderklasse kom av seg selv? Hell no. Det er en grunn til at de skryter. Og at vi skal takke NAV..

¤ Om reisen svipper innom India, så vær forberedt på å høre om opprøret i 1850 åra, og lær deg utrykket indoanglian eller noe tilsvarende mystisk med en gang. Det betyr at du har en søt indisk jente i slekta. Fordi hæren oppmuntret til det. Blandingsbarn betydde loyalitet til kronen. I allefall før 1850

¤ Australian Royalty = ex convict. Det  kan de godt være stolte av synes jeg

¤ Irland. Enten oransjeordenen, eller 1840 og potato famine.., Banna bein

Jepp, da ser vi en til, mens vi venter på en norsk episode. Med dokumenter, sorthvitt bilder og Mark Strong som lærer meg enda litt historie..

Snurr film

( min morfar var råkjekk... og det er jeg ikke overrasket over...Han skulle jo dåre min supre mormor)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar