Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







lørdag 17. januar 2015

Om jeg skulle blitt ekstremist...

..... så måtte det være på et område som lå mitt hjerte nære.. Og så må en jo forutsette at alle har en gnist som lar seg tenne og svi og brenne inn i ekstremismen da.

Og jeg tror nok jeg kunne blitt en ekstremist. Om en da ikke definerer vold og vondskap mot andre som en del av begrepet...Ingen bomber og drap og sånn. Bortsett fra det så kan jeg bli en riktig flink fanatiker...

Jeg ville blitt fryktelig plagsom og enspora, det kan jeg love .Det er en del av ekstremist pakka.
Men som sagt, i og med at det må være noe som jeg gløder for, så utgår både bedehus og utfordring av trimdronninger og hertuginner sin status

Jeg tror jeg måtte bli vegetarianer. Det er altfor mange gode grunner til å la være i grunnen. Veggiser er gode mennesker.

og jeg er jo enig med dem

Dyrene lider, at det i grunnen er hyklersk å si steik ja og pels nei, at det virker som den stakkars framtidige maten vår stappes full av så mye rart at det er like synd på oss som på dem når alt kommer til alt.
Det krever mye mer ressurser å produsere mø-biff enn biff tomater, også videre
Grønt er dessuten  billig. Og de veggisene lager noen så inni granskauen  gode brownies.....
Det gode er jo ofte i sausen da....Så, ..... why not?

Men stakkars omverdenen min da..
For som sagt, vi snakker om en blodfersk, nyfrelst  aktivist her...

det vet veggisen Stephanie Meyers litt om.. For hvilke er de mest koko vampyrene i Twilight? Jepp, de "nyfødte"
Og mang en muslim er blitt lettere oppgitt over de nyfrelste som skal tolke Koranen helt etter boka.
Kan en sitte på samme buss som en dame?? Kan en se Nasse Nøff på dvd??
Finnes det verre tobakkshatere enn de som har slutta sånn nylig??Ekstremisme ligge under huden på oss alle..


ont sau waiter...

Så, meg som veggis, det hadde ført til uroligheter in the force.
Ikke sånn som 99 % av veggisene jeg kjenner.  Som deler et bilde av et ulykkelig båsdyr på facebook i ny og ne, har litt rarere pølser enn andre på grillfest, og vil ha egen pizza på felleslusj. Og ikke liker vitser av typen "veggis er native American for langsom jeger" Men ellers er ganske anonyme, snille, og omgjengelige.

Åh, nei jeg har det ikke i meg til å bli en sånn!!
Enhver familiemiddag ville blitt en tordentale, innimellom rosenkålbitene
Jeg ville ropt " Morder" etter familiefedre som kjøper burger på Rema, og jeg ville spamma facebook med slaktehusbilder og spikra the meaters med blikking og ikke gitt dem fred før de tilstår sin hykleri. ( lenge før det ville jeg sendt mine venner en oppfordring om å sende med en fil neste gang de kom på besøk)
 Jeg ville begynt enhver samtale med så skape dårlig samvittighet, bot og anger.. med like mye hell som et Jehovas vitne i en synagoge.

Jepp,jeg ville virkelig fått en glød i øya....og blitt rimelig venneløs..

Så, hvorfor ikke? Bli veggis?
Vel , det er ikke av hensyn til min medmennesker, det er nå så.

1 Jeg er fryktelig dårlig til å lære meg det der med vitaminer, og sånn.
2 melkeprodukter er noe  jeg bare må ha.( og har kuene det egentlig greit med det?? Mye tyder på at det er nei som svar)
3 Håpløs på å lage mat, og jeg må jo tenke helt på nytt. Bli dobbel middag hjemme hos oss, for jeg får ikke med mannen , det vet jeg.
4 Er soya egentlig godt?? jeg vet kjøtt er godt. Linser og bønner og kikerter not so much..
5 Ikke noe glad i salat, og har ikke smakt så mye veggismat i grunn.



Kanskje jeg bare skulle lære  meg å lage noe kjøttløs mat som ikke er grøt eller pannekaker?
Og se det an.

Men noen dager føles det som jeg er et måltid unna å stappe gulrøtter opp i to'ern på folk. Sånn at de lærer å være snille mot dyra og planeten vår..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar