Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 7. august 2016

EFIT 7 august Mækkelækk har bursta'

00.18 : 070809 ble min Mack født... Så vi gratulerer han og bror  Charlie som bor i Bergen

10.33 : vi leste ut alle avisene i går, på senga... ( ikke så mye om den kongelige skillsmissen da)

11.43 : så da leser vi litt om hundetrening..


12.18 : jeg har dusja, satt på ovnen, lukka opp døra til terassen... Bursta's gutten sover like forbasket..
13.28 : Jeg spiser, og gratulanten synes ikke det holdt med litt snacks ( ostebiter) under tilberedingen...Det vanker vel mer?


14.13 : gråvær, men hundetepper tørker alikevel.



 15 :04 Man har tyvstarta litt på studier i norsk i høst.. Sosiolingvistikk om jeg må be. Boka er biblioteklånt, så da må en ta notater.



 16.36 : vi skal ut på bursta'tur .. Rogna har bær. Vi er i Norge skjønt ikke helt enig om hva som er mye rognebær og hva eventuell mengde betyr.  Noen sier det blir mye snø, mye bær så fuglene har mat til vinteren, mens andre sier det betyr lite snø, fordi  trærne ikke "orker å bære børa to ganger ", altså både masse bær og masse  snø i løpet av kort tid... hm.... Hva tenkes det om dette i Sverige?
17.17 : skogstrolla mine...
BONUS 1 Lyngen blomstrer. Da er sommeren på hell, og snart over, sa mamma..

BONUS 2 : mye fine farger... i både sopp og bærris

18.15 : Det skal synes når en har vært i skogen, og særlig når det regner..

19.23 : Husse varmer mat i mikroen, og da er det håp om å bli tatt med i bordsettingen???
 20.09 : gasser meg i barneavdelingen på netflix : Big Hero 6
 21.14 : mens jeg strikke videre på fusjonsgenseren min... nummer to
22.30 : ser på home... Jim Parson sin stemme passa som Oh...

23 50 : jubilanten får sin middag : tørrfor, leverpostei, 7 små ekstra, og et hjerte, fordi matmor er glad i ham... Ikke gæli bare det..


Takk for i dag, ses den 18 august

12 kommentarer:

  1. Grattis med bursdag til hunden. Kjempesøt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk.. dessverre vet han det selv

      Slett
  2. Tittar in på din dag. Och grattis på födelsedagen till voffsingen.

    SvarSlett
  3. Grattis Macken till födelsedagen
    Vad jag har hört, så om rönnbären mognar tidigt, så ska det blir en sträng vinter

    /Annika
    https://auroraaurum.wordpress.com/

    SvarSlett
    Svar
    1. han gir pent labb og takker..
      Streng vinter med mye bær... ja, man er kanskje enig om det i Sverige?

      Slett
  4. Tar du reda på rönnbären? Har för mig att man kan göra gelé på dem.

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg gjør lite med dem utenom å se at de er der...

      Slett
  5. Gratulerer til kuleste Mack! I forhold til rognebær, har jeg konkludert med at det blir rognebær og vinter vært år, så får man ta en dag av gangen. For som du sier, hva er mye og ha stemmer? MEn tror det var mer bær i fjor og kan ikke klage veldig på vinteren som var...

    SvarSlett