Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 15. januar 2017

Fjernsynsteateret viser......

Jeg har tenkt tanken...Om jeg bare var opptatt med noe helt annet det øyeblikket forelseseren anbefalte oss å finne 1971 oppsetningen av Erasmus Montanus i nrks arkiver. Der lå nemlig samtlige fjernsynsteateroppsetninger helt tilbake til 1960!

Da ville mine dager og lengsler vært så helt annerledes

Altså -- Jeg var langt inni første sesong av Dexter jeg..Synes det var på tide å få sett den.. men akk... denne simple populærkulturen..

Det er to ting en ikke bør gjøre for meg.
Aller først,når vi sitter ved en mølledam, og jeg er seks år, ikke fortell meg at det bor nøkk der... Det gir meg en fantasi som gjør meg snålere og mer belasta enn andre. Resten av livet.. Jeg har en usynlig hale, for tenk..

Dernest, ikke fortell meg hvor det er ubegrenset tilgang til flere historier. Det er rett i åra mi , ser du... instant hook

Så den måtte jeg jo se.. Fornøyelig. Nå kan jeg skryte av det...Ja for en blir jo så full av seg selv.. Man vil jo disputere!
Nevnte jeg arkiv? Nemlig.... da blir det jo mer da... Dexter hvem??

Storsnutet blir jeg av dette.. Har du virkelig ikke sett Sartres helvetesvisjon bak lukkede dører?
Ingenting av Moliere?
Er ikke Arne Lie en begavet norsk skuespiller, kanskje?? Hva med Ola B Johannesen i sin ungdom?
  Ny dose, takk!... Det er jo klassikere for søtten! Hva kan det skade?
.
Jeg blir grepet av nestekjærligeten til Braathen, og Falkberget.
Rut Tellefsen som Gudrun i "Den fjerde nattevakt"Så ung hun var!
Og hvodan sluttet den egentlig? Brud eller brudd?
Jeg liker kristendomsmoralen deres. Medmenneskelighet

Jeg har ikke lest Strindbergs "frøken Julie" ennå, men jeg liker virkelig ikke fyren så langt av det jeg så....Så ja, man provoseres..

Har man sett "den store barnedåpen" , så må en jo se "Ungen også"
Riktig en mørk og røff Hans/Julius i de stykkene der., fra tidlig 60 tall.
Det verste er som sagt at det er sunt. En vi jo ha mer. Du vet.. Hva annet har denne forfatteren skrevet?? Dette har jeg jo bruk for i min dannelse. Hvem kan si imot? De som mener jeg er snål har jeg slutta å høre på for lengst...

  Jeg husker jo nå  at jeg så mye fjernsynsteater som liten. Nrk barn, som man er, tross alt Jeg må jo ha fått dette inn med morsmelka.. Svart hvitt tv har aldri skremt meg, langt der i fra

Nei at jeg skulle være så dum og følge med i timen , du...
( Fjernsynsteateret ble kringkasta helt fram til 1986... Stakkars lille meg, jeg skal til himmelen)

 Resten av verden?? Fins inte!! Fins inte!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar