Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







onsdag 19. juli 2017

Batikk = den tryggeste veien til stoffmisbruk!


70 -talls barna fikk jo restene av hippietiden, og jeg er en av dem

Husker jeg "laget min egen t-skjorte" på ferie i Danmark  da jeg var et lite knøtt. Pappa hjalp meg å feste strikker, og så holdt jeg ham hardt i handa mens vi kikket ned i store kummer med farga vann der t-skjorta mi ble til.

Ingenting sier sommer som batikk!! Strand, og ungdommelig galskap!
Og alle er vi litt kjærlighets og blomsterbarn når sola titter fram. Litt woodstock skader ingen!
Gjentok moroa  i studietiden...Hint : ikke sett strikken så den ringer inn puppen... Ikke hipt! Den gangen hadde de flere farger også.... hvorfor i heiteste skal en ha hvite plagg??

Jeg elsker magien i å forandre noe enkelt..
At en bundt med pinner kan skape gensere, sokker, luer, kjoler...
At ei nål  med tapp kan lage tepper og kluter..
At ei nål av bein kan lage votter som er like varme som fleeca polarvotter...

Og jeg viser vill begeistring når jeg kan kjøpe en fargepulverboks, noen gummistrikk, og gjøre rent bord etter en liten runde i vaskemaskinen.
Det blir som det blir, du kan komme med et utkast,men hvordan fargen smyger seg rundt strikken, det blir som det blir!
Det flammer og gløder!

Og ja, en blir stoffmisbruker!
Det begynte med et grått laken som hadde falma , flekker og det hele. Og i runde to så gikk det ut over en t-skjorte , og mannens to hvite truser.

Så fornøyd!

Altså : ta det som skal farges, og fest strikker, både syltestrikker og flere lag med gummistrikk, Følg instruksene på pakka.

for varme hete julikvelder!

Gråmelert t-skjorte fra Crufts... ble kul.. Klar for sommertrening.. Det er jo til Crufts en vil?

Ryggen

 En er aldri for gammel til å være hippie....









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar