Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 9. juli 2018

Bergen dag 2 fredag 6 juli 18

 Vet ikke hvorfor dette er det mest bergenske stedsnavn jeg kan komme på.... Lufter T, han kommer ikke til å få så mye oppmerksomhet i dag
 Gamle Bergen, et udekket område. Friluftsmuseum, med skuespillere i rolle, og utstillinger inne i flere av husene.
 Skolestua. Ingen plass til læringsfjøl her..
 Nå er ikke jeg heeelt i målgruppa for Gullars. Jeg irriterte fletta av meg av ungene som stod i pøsregn og sang, for jeg hørte ikke teksten. Men Gullars var en fjott som ba om å bli parodiert. K mente at dette måtte vel være huset til Indigo? Og når renovasjonsvesenet kom, så  var det razzia..?
 Glassmaleri
 Egen utstilling av hjemmesnekrede dukkestuer. Min farfar hadde lite å skamme seg over i den avdelingen altså...
 En dukke av den finere sorten
 Føler på meg at dette ikke er helt PK??
 Skjønnhetsalong, der en nok ikke er  ukjent med at der skal lides...
 På torget til Gullars var det masse leker man kunne prøve.. kjeglespill, tønnebånd og stylter for alle aldre..
 Ballsal anno 1826. Fruen satt nedenunder og ønsket velkommen
 Gamle Bergen, fasader
 Utsyn
Torget til Gullars vsr øransdes lite i forhold til da ungene stod her og sang... Var det ikke en kjempefontene der???
 Jeg skuer : årstallet begynner med 17.....
Brødrene har litt ulikt fokus

 Minste verstskapet vifter med tærne i kosepledd
Vi ble innviet i Ploppeloppenes verden. ( Titt tei) Og vi lo oss fillete av Grizzy og lemen...
 Jeg bare elsker revebjeller...
 Hei, skål, lille humle! Kom deg på en snurr
Sommerens morsomste skilt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar