Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 13. juli 2018

Music Ask, her skal du få, lille niese....

1  A song with a color in the title ( Cyndi Lauper, True Colours)
En av mine favoritter har mange farger.... og det er vel den eneste sangen jeg fikser på karaoke. Den er råfin..
Cyndi Lauper : True Colors

2 A song with a number in the title : (  Fra Whitch Witch , 2.665.866.746.664)
Et godt estimat over situasjonen finner du i denne...  skal man nevne dette tallet, så får det bli på melodi. Og det er en veldig god musikal da...( Which Witch)
2,665,866,746, 664 Little Devils

3 A song that reminds me of summertime  ( I'm Free,Kenny Loggins)
Her er det nok å ta av... Men den sangen som innleder sommerferien hvert bidige år siden jeg var fjortis, det er denne : Fra Footloose
I'm free ( heaven helps the man)


4 A song that reminds me about someone I rather  would forget about... ( Kaizers Orchestra , kontroll på kontinentet)
Vel , nå har jeg latt den sangen bety noe annet, men om jeg skal gå i den katergorien, så tok det tid før jeg orka å høre låta igjen..  Alle andre hadde liksom i hensikt i livet mitt. Denne koblinga var bare en eneste stor tabbe....
Kaizers Orchestra : kontroll på kontinentet

5 A song that needs to be played loud ( Nessaja, Scooter)
Denne. Den er råkul! Nok snakka
Nessaja scooter

6 A song that makes me want to dance ( Riverdance, Reel around the sun)
Vel, den dagen jeg får meg to bordercollier, så blir det 6+ til denne. Det må være BC, enkelt og greit.. Og når jeg først drar i gang : så er vi på Crufts, ikke sant?
Riverdance, around the sun


7  A song to drive to ( Jean Michel Jarre, Oxygen2)
Det kan være så mangt, jeg liker å bare la random funksjonen styre... men country funker jo alltid..?
Eller denne.. : ( det er mannen som styrer lyden i bilen...)
Jean Michel Jarre Oxygen 2


8 A song about drugs or alcohol ( The Dubliners, seven drunken nights)
Ja, jeg liker jo denne, som sier noe om hvor gæli det kan gå.....
The Dubliners - seven drunken nights

9 A song that makes you happy ( Balduin & Wolfgang Lohr - Dizzy)
Det meste av det jeg har på øret er sanger som får meg i godt humør , men... det var det å plukke en... denne her er morsom å leke seg med med min Dizzi... Spinn spinn... hadde jeg ikke visst bedre kunne det blitt program...
Balduin & wolfgang Lohr -Dizzy


10 A song  that makes you sad ( G Zamphir : The lonely shepherd)
En sang som får meg til å savne pappa....det er vel ikke så mange som har kommet på tutern midt i KillBill...
Zamphir - The lonely shepherd



11 A song you never get tired of ( Deep Forest, Cafe Europa)
 det er vel de som ikke er fjerna fra spillelista mi , det... Men det var det å velge bare en...
Denne må jeg liksom ha med på lista, hver gang..
.Deep forest, Cafe Europa

12 A song from my preteen years  (Carola Framling)
Here we go : Carola, og Abba da, det må jo bli noe sånt..
Carola, fræmling

13 One of my favorite 80's songs.. ( Sandra, Around my heart)
Å herrejemini... hvor begynner man?? Også bare en???
Okay.. Da blir det Sandra Cretu, representert av denne :
Sandra -Around my heart

14 A song you woild have played at your wedding.. (Travis Tritt, the love of a woman)
Vel, nå har jeg og gubben vært gjennom en sånn greie, og jeg fikk ovetalt ham til en dans. Det har ikke skjedd før eller senere.. Til denne : Travis Tritt, the love of a woman
Mannen har måttet  pugge at det var denne, for han husker ikke at han var enig i valget en gang.. haha....


15 A song that is a cover by another artist ( Disturbed, Sound of Silence
Og da tenker man kanskje at coverlåta er bedre? I såfall, Simon & Garfunkel : takk for sangen, men denne var det noen andre som toppa.... Dette må være den beste coverlåta ever in history?
Disturbed : sound of silence

16 One of my favorite classical songs.. ( Prokofiev, Dance of the knights)
Jada, jeg kan høre klassisk musikk... Veldig glad i den slags... og når man igjen tenker  KLprogram...Så velger jeg denne...
Prokofiev : dance of the nights


17 A song for duett , karaoke (Reba McEntire/Kelly Clarkson , Because of you)
Ikke noe jeg ville gitt meg i kast med.. men om jeg kunne... så ville jeg gjort det slik.....
Reba McEntire/Kelly Clarkson, Because of you


18 A song from the year you were born ( NordreSving- hva har du under blusen, Ruth)
Lykke til , og gratulerer med dagen. 70 tallet har særs lite å vise til av hørbarheter... og 1973 er ikke noe unntak... Så da går vi rett på superkleint kategorien.. #metoo
Kan vi gå videre??
NordreSving - hva har du under blusen Ruth

19 A song that makes you think about life.. ( Erik Bye, Vår Herres klinkekule)
Denne er lett : Vår Herres klinkekule... Tenk stort, i det lille...
Erik Bye, Vår Herres klinkekule

20 A song that has many meanings to you ( Texas, in demand)
Fin sang, får lyst til å flekke vekk sangerpigen, og jeg kommer aldri over denne britiske kjekkasen...åååååå.. når han legger armen om henne... HVA MED MEG DAAAAAA???
Texas -in demand


21 A song with a name in the title ( Human Nature, Run around Sue)
I og med at jeg er så slem med 50/60 tallet, så må jeg vise at jeg ikke er helt innelåst og vrang..
Human nature- Runaround Sue


22 A song that moves you forward (Shirley Bassey, Big Spender)
Denne er litt av en energiboost.. Alt for tung for en kineser, men jøye for noen kjeder og moved jeg ser for meg.. Ikke sikkert det blir familievennlig heller..

Shirley Bassey Big Spender

23 A song I think everyone should listen to.. ( Lindsay Stirling , roundtable revival)
Denne? Noen må seriøst lage et program til noe hun har laget... den ber om det..... trygler..

Lindsay Stirling , roundtable revival

24 A band you wish were still together ( ABBA, When I kissed the teacher)
Her blir jeg litt i stuss.... for jeg er ikke noen bandjente.. Def Leppard holder jo stand.. Her må det graves litt.... ABBA, kanskje? Selv om de slet seg ut på hverandre..Her er det mange sanger å ta av
ABBA, when I kissed the teacher

25 A song by an artist no longer living (  Bowie, putting out fire)
Min kjendis sorg har vært mer rettet mot en vissskuespillerbrite enn å gråte over musikere... men Bowie skal ha denne... Hadde vært spennende med en nyinnspilling av Cat people...?
David Bowie , putting out fire


26 A song that makes you fall in love ( Sugarbabes too lost in you)
Vel det er i allefall en sang som fikk meg til å innse jeg var det.... Fra Love Actually...
( og nå er vi gift)
Sugababes - too lost in you


27 A song that breaks my heart ( heart, alone)
I min fagre ungdom var det denne... hver gang..
Heart -Alone

28 A song with a voice you love ( Rag'n'bone man -human)
Denne bamsen her... hjelpes....
Raf'n'Bone Man Human


29 A song from you childhood (Rockeulven, Mom is  home)
Denne var den fineste jeg visste om ..Og filmen er like god ennå
Rockeulven - mom is home

30  A song that reminds you of yourself ( Sondre Bratland - leid milde ljos)
såpass ja? Og vi sparte denne til sist?
Okay.. så blir jeg litt spirituell og presenterer min favorittsalme, det må være innafor?
( og spennet er enormt..)
Sondre Bratland - leid milde ljos



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar