Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







mandag 28. desember 2020

Adventskalender 2020

 Grunnet vær og familieforhold, så tok det litt tid før jeg fikk kommet meg hjem og fikk publisert denne..

Men hvor om alting er, her er min desember i 2020

Enjoy

1 desember :Fullmåne og frost i bakken.

2. desember : Tentamen i sidemål er klar for 10.klassene....

3 desember : Liten bisk ville ha kos og nærhet..

4 desember : Sykkel i snø. Buss og munnbind i dag også

5 desember : Hvordan i hete helsike kan dette være godt? Eller julete??? Nei det går over min enkle forstand


6 desember: Adventsidyll. Der vurderes tekster, og mann syssler på kontoret. Lys hos Wunjo for øyeblikket


7 desember : Ny rekord Å kjøre sykkel på jobb så sent på året. Har jeg noensinne levert sykkelen senere enn fjerde desember?

8 desember : Sjelden begivenhet.. besøk utenfra. Nannestad vgs vil reklamere litt for kokkelinja. Stille før stormen. To og to klasser. Coronaprosedyre


 

9 desember : kollegas strålende løsning på hvor en gjør av munnbindet når en ikke skal ha det på. Han lo kostelig når han så min begeistring  over fenomenet.. ( jeg tok bilde uten å vite at det var hans bil, eller at han stod bak meg...)

10 desember  Mat og helse setter ut rester til sukkersugne lærere. Det holdt hardt... men det holdt.. #sukkerfri2020

11 desember  Gutta på tur.

12 desember : valpebesøk i sarp, og en liten julesvipptur innom mamma.. Hun har pynta til jul..

13 desember : en gledelig liten melding fra teams og vurdering. Nå snakker vi nynorsk, to klasser så er det ferie..


14 desember : Hi there, cowboy....

15 desember : litt tuntrestemning

16 desember : har en overivrig hemmelig nissevenn... jeg har blitt overveldet med te, garn, sjokolade, og nå... hundekopp... Den funka fint, den koppen. Hvem har noe i mot beagler???

17 desember . Tur i regn. Ikke bare det, bjørkeraklene er klare og venter bare på tempratur og sollys. Lada , på aksel gevær..


18 desember : juleutstilling på Jessheimsenteret. Nikkende reinsdyr og logrende rever.. Elsket sånt som unge, nå synes jeg bare det er fake..



19 desember : årets julepapir. ( det var julepapir som gikk tomt først i år)


20 desember : julegaveekspressen tur retur Sørlandet. Vi så sola for første gang på veldig veldig lenge...

21 desember : vintersolverv. Sola var med oss hele dagen og ettermiddag. Feiret med yulegave, hestedombjellene og masse glede og stressrelief



22 desember : siste skoledag. Jeg går fra å være kontaktlærer fra to til en klasse. Takkepresang fra 10E. De vet jammen hva læreren sin liker..

23 desember : i morgen er det julaften, og kuldegradene kommer til å komme... Mannen trøster : om det ikke er snø i februar, så kan du jo hente den igjen.... jah.... ( men det er jo spik spenna gæli når en kan kjøre scooter på Romerike fram til lilleeftan?)



Bonus 23 desember : sitter i mammas stue og betrakter hurpa med horn.  ( Og sikler på Mannen over alle  Menn)

24 desember : Syrran har et vilt juletre også. God jul til alle.. Så fikk vi samles alle i år igjen... Å slippe karentene i disse dager er vel den beste gaven.....



















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar