Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







tirsdag 29. desember 2020

HOLD AVSTAND- HERREN ER NÆR ( de beste facebookstatusene i '20)


 

1

Da jeg våknet opp i dag, våknet jeg til det besynderlige faktum at jeg befant meg i samme fylke som jeg ble født, hadde min første jobb, og ha bodd de siste 20 åra
Og sånn skulle det jo ikke være? <3 Onsingshalfling og øsfolding 4-evr  1 jan

 

2

 Verdensmysterium # 4433
Hvordan kan den damen ha vært læreren til mamma?
Like Underholdende hver gang.. 25 jan 18.17

 

3

 Noen ganger lurer jeg på om den grønne mannen blir utløst av at noen våger seg ut i veibanen selv om det er rødt lys #taenforlaget 29 jan

4

De der vy uniformsluene ser ut som en blanding av Felleskjøpets caps og skolekorps med fargeinspirasjon fra Balkan og Latin-Amerikas militære indre krets..
Snasent... virkelig snasent 6 feb

5

.. og når dette har roet seg, og alt har gått bra... noen spybøtte og dritar fortellnger kanskje...
så håper jeg at vi kan si at det gikk bra fordi vi tok det i starten, og ikke fordi vi overdrev med hysteri for ikkeno...13 mars

6

 Hjemmekontordag 1
Hællæ

Mye har jeg vært med på som lærer..
LPmodellen, elevens valg, årlig skidag til Hurdal, og streik.
Men å skulle sitte hjemme og undervise elever, på nasjonal dugnad.... nei det......
Men lever en lenge nok,og er man lærer så vet man altså ikke hva som venter rundt neste sving..Hang in there, peepz! 16 mars 8.20

7

 Note to self...
ikke legg ut på guida meditasjon med en kineser som er kosesjuk.

Midt i pusting og visualisering har man plutselig en snute og et hode som gnir seg kjærlig mot åpen håndflate, og når du dytter spetakkelet bort så får du snart munnchackra blokka av sussende blåøyd tulling

Måtte bare le og fnise... Det var d e n økta med mindfullness.. 18 .3

8

Overhørt på turvei. Mor med barnevogn og en løpende litt større tass ,med høyt lydnivå
Mor: Bare løp i vei , så får du ut litt energi..
Barn: hva er energi?
Mor *smiler* ikke tenk på det..bare løp du.. 20 mars

9

Til dere som mener at det står om viktigere liv når folk blir sinte for skutte svaner , katter dynka i diesel og hogst i yngletiden....

---- har dere glemt at det er manglende respekt for naturen som gjør at vi sitter hjemme i disse dager??
De av oss som er så heldige? 6 april 21.46

10

 to lokale småfrøkner blir med på tur. Mack er hilst og kost og bestukket med godis.
De lurer på om de kan klappe den hvite hunden også men jeg sier at han er så fæl til å hoppe. Og kysse

Jente 1 :han ser litt skummel ut
Jeg: joda, det ser nok ut som han stirrer litt ekstra med det blå..
Jente 2 : ja skikkelig skummel..
J1 : du kan kle ham ut og ha ham med på halllowiiiiiiin
Jeg: ja.kanskje det... Hva skulle han være da?
J2 : zombie!!( lekegrøsser)
J1 jaahh! Zombie...

Jammen godt at nabogutten sa han var flink da... 18 mai

11

 Når man passerer blomstrende syriner så skal man stoppe og snuuuuse på dem.
Det står i grunnloven for Skapelsen!31 mai

12

 ......og da fant jeg ut at vi ikke har ørepropper i huset.
Sånn akkurat da påle- maskina satte igang
* sette på handleliste* 25 juni 7.10

13

 Samtaler i bilen mellom husbond og meg

 

Jeg : er så lei de der strømleverandørene som løper etter deg og skal vite hvilken leverandør en bruker....

SA : en burde ha klart et skikkelig godt svar til dem!

Jeg : har du noen forslag ?

SA : hva med . "vi bruker to blodtrimma hamstere i et stort hjul, og har lys og varme hele vinteren....."?

Jeg : du gleder deg til å bruke den der neste gang du blir spurt?

SA : jepp

 

Jeg : vet ikke noen hund som er så kyssete som Tardis

SA : nei, han er ekstrem

Jeg : det er sånn : " I was just sailing around in my fabolous boat...." *SLAFS*

SA : du kommer til å poste den på facebook?

Jeg : jepp 1 juli  12.33

 

14

 Har jo jobba på Vesong noen år...men rykka fram i køen..fra en av fem veteraner til en av fire??
( håper jeg har regna feil..) 27 aug

15

1987 : pass på at barna dine ikke bruker kontakttelefonen , du vet aldri hvem de kan komme til å snakke med..
2020 : ikke la barna dine bruke tiktok... du vet aldri når de får se noen ta livet av seg på streaming....

Sukk.. menneskeheten.... 9 sept

16

 HOLD AVSTAND!
HERREN ER NÆR

( Klistremerke i Drammen) 13 sept

17

Mann spør: Kan du hente en sokk?

Meg: daddy want a sock?

Mann : yes please!

Meg: that means daddy is freeeeeee!! 19 sept

 

18

Mannen nevner for meg at han i blant blander ordene oppdretter og oppretter når han leser..

Og det gir jo noen artige situasjonsbilder..

Innhegning med små traktorer som tumler rundt og dytter hverandre med skuffene..

Hørt fra trailerkennel: jau..denna skal tel Scania når den blir større...

Lykkelig honking fra et kull pastell bobler som hopper opp og ned ved besøk...

Sånn går nu dagan... 23 sept

 

19

 om en brunsnegle blir splætta----

--- så blir kroppen tørka inn fort, ettersom den stort sett er av slim..

--- men maten den spiste ligger igjen i flere dager ..

For et ettermæle.... gresset du gumla i deg, ditt siste måltid er her lengre enn deg.. 28 sept

 

20

Da har da naboen uforvarende vært vitne til at jeg har invitert en spettmeis på innvielsesfest av nyuthengt kokosnøtt med fyll.

Jeg angrer intet. 31.10.20

 

21 ....og når jeg går der halvfrossen og stuptrøtt ute med hjertebarnet..

..så tenker jeg at det kanskje alltid har vært slik...

En kvinne og en hund som deler et felles bånd der under stjernene og en gryende himmel i øst.. 22 nov 6.38

 

22

 ...selv et munnbind som ligger slengt på bakken kan ligne en engledyne med litt nysnø på seg.. 30 nov

 

23

 .....når du ikke kan høre Birjit Lien uten å sitre litt fordi vi skal begynne med dialekter i norsk etter jul...... 14 des

 

24

Ta det med ro, fagre grønne England.. Om det blir for tøft, så kan vi alltids sende noen langskip med drager i stavnen fra Vestlandskysten , og ta over hele sulamitten.

Make 793 great again! 22 des

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar