Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







onsdag 28. desember 2022

Året 2022 - en oversikt over Coleus året


 

 Januar

 - Begynte året, fornøyde og glade med nyttårsfeiring i eget hus, og med gjester. Valpen bryr seg ikke stort om fyrverkeri. Liket mindre kjøttfylt i år

- Skal jeg sette et tidspunkt for coleusgalskapen, så er det vel allerede i januar..Vi er i gang..

- Vinteren er preget av holke og lite snø. Jeg klarer å slite ut et par brodder. Tro det eller ei

- Quartz jobber med mysteriet trapp, opp og ned. Sofa og puffer også.. men omsider er det gjennomførbart. Seng med folk i... nei det er umulig å komme hverken opp eller ned

- Jeg er aldri alene på badet.Og sokkene er stadig i fare

-Mann blir sykemeldt, så hjemme alene trening går så der... Bur  hjemme er vanskelig. Og lillemann er svært vokal



Februar

-  Årsdagen for Mack sin avskjed

- Russisk invasjon av Ukraina Eutopa er i krig, og det blir dyrtid

- Vi har håndtverkere på besøk. Endelig skal vi ha lys i taket igjen...Det koster å være voksen

- Full glede i fuglemateren. Meiser, finker, flaggspett, dompapp.....

- Fineste bror Charlie krysser regnbuebroa, året etter Mack. Nå leker de sammen igjen, uten plager eller avstand

- Jeg får dilla på bøkene til Lars Mytting. Der slukes


 

Mars

-  Gåseplogen kommer 18 mars

- markerer 11 år som moppedist

- skriver blogginnlegg om coleus, hengir meg til galskapen

 


April

-  Valpekurs for lillemann. Til og fra flere ganger  med buss og tog

- Jeg irriterer meg storlig, verken første eller siste gang over skuespillere i roller jeg liker kaster klærne og viser rumpa i andre filmer. Litt prippen sånn

- Løper beina av meg på bruktsjapper og loppis.. etter potteskjulere

-  Finner ut at det å bo på landet i april... det lukter litt sånn kubæsj

- Lysere morgener når jeg kommer opp trappa om morgenen

- Planter ut margeritter i kassene. Nå er vi huseiere altså

 


Mai

-  Første 17 mai på NK. Vi har fått oss flagg.

- Barnetoget tilbake etter to år med  c 19! Hurra!

- Jeg gjør alvor av å nyte mai... den går så fort

- Date med gubben lokalt.. Reptilmesse i idrettshallen her på NK

- Jeg har nok klær - men leter etter bryllupskjolen

- Setter ut noen kinarosestikliger.. De gror og gløder helt til frosten i oktober

 


Juni

-  Bryllup i Hellas. Fantastisk, og sirkelen sluttes, med pappa.

- Tester ut fiskespa

- Herlig reunion med 2012 kullet. Jeg storkoser meg

- Årets første tordenvær. ( det er flere , men aldri der jeg er)

- Ett års jubileum som huseiere

- Man klipper plen, og stusser rosebusk

- Bryllupsdag - 14 år

- Abortsaken durer og går i USA. Verden er et dyrt, skremmende sted

- Ulykken med gardinstanga. Sommermassakre i Coleusstammen

- Lover meg selv å delta på PRIDE neste år..Det er for viktig til å la være. Fryktelige scener i Oslo

 



Juli

-  Runeonline kurs

- Turer til fyllinga. Mest papp

- 19 år uten pappa

- Lærere  i streik

 - Herlige Lunde i år også

- Jeg leker turist i egen kommune og besøker Gamle Hvam og Stein skole

- Flykaos i Europa. ikke noe stas.Godt jeg ikke skal noe sted resten av sommeren med fly



August

-  Ett år på Neskollen, ett år siden innflytting

- Oppstart, klar for 9 klasse, mitt 23 år på Vesong

- Trommekurs og animismekurs

- Kjøkkenskapet kommer opp. Det var det siste som måtte på plass

- Tre flasker mjød knuses på kjøkkengulvet. det er klissete ennå ( i desember)

- Strøm og drivstoff øker i pris.. hvordan blir vinteren? Måtte det regne tollepinner og kjerringer..

 


September

-  Mannen og jeg fyller år. Valpen blir ett år

- Hyggelig gjest i 11 dager. Jeg kan snakke engelsk og vi drar på vikingmarked. Sultefora på den slags

-Jeg har slitt ut en jobbnøkkel, og må få en ny.. tenk de

- Plogen drar 15 september

- Begynner å tenke på neste års feiring..Denne feires over Valdresflya og en iskald fotoshoot

- Man får trips på coleusen. Hvilken berg og dalbane av følelser

- Streiken avsluttes. Tydelig at lærere kan ofres en runde til. Tenker de virkelig at dette gagner de sårbare barna?

 


Oktober

-  Galdrekurs

- Leser dagboka til Alan Rickman, en spesiell opplevelse

- Jeg tenker at jeg ikke blir lykkelig uten en blå kalimba

- Så kommer Corona til meg også. Men ikke til mannen. Jeg er bare sur fordi jeg er syk, og liker dårlig å miste smak/lukt

- Jeg går tur med begge gutta, og det  fungerer fint med godbiter og timing. Stott sett

- Ferdig med trommeveska

 


November

-  Tilbake til Ålesund. Ringen sluttes

- Der broderes aggressivt

- Mannen drar til USA. og jeg savner ham hver time

- Scooter leveres 17 november. Jeg tør ikke annet

- Nattevåkning for lille mann. Og november er kald ogvåt

- "Kulene begynner for alvor". Jeg er i en ny livsfase. Ikke noe å skamme seg over, men slitsomt

- Ser the Crown og blir gledelig overasket 

- Norsk komiker erfarer at humoren endelig har brodden han ikke tenkte seg. Det er et spenn mellom å være krenka og å tro at alt gåt an bare en kaller det kødd

- Hundemesse i Lillestrøm. Så herlig å gå på messe igjen.

- Norsk vinner i VM 22!! ( HM)Vi er stolte..

 


 

Desember  

-  Det er jeg som har kalenderen i år.. Tar ett bilde om dagen

- Gubben som skryter fenomenet netthandel opp i skyene har ikke mestra å få noen av yulegavene mine fram i tide

- Kaldt, kaldt kaldt. vi fryser på jobb. ( godt jeg hat kula)

- Julefeiring i Østfold, som seg hør og bør.Yulefeiring med hestbjeller i alle rom, inne og ute,

- Irriterer meg over hykleriet i VM. Vi er såååå for menneskerettigheter, men nå er det fotball

-  Kalimba til jul av mannen.  Ellers er det meste til juletreet og fuglene

-Sosial siste del av desember. En har så mye å ta igjen



 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar