Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







torsdag 29. desember 2022

Beste facebookstatuser -2022 ( oppdateres til 31.12)


 

Den styggere delen av menneskeheten..

Når noen deler fra sitt innerste noe om å be om hjelp eller bare forteller hvor vanskelig de har det og ikke vet sin arme råd .

Og så kommer kommentarfeltet.:

- jeg har det verre en deg!

- jeg hører hva du sier men det er faktisk saker som er viktigere ( sett inn whataboutism)

- ikke rart du er fattig/ sjuk . Du bruker penger på/ du spiser på maccern minst en gang i måneden / hvordan har du råd til mobil du som er raka fant?

- hadde aaaaaaldri solgt hunden min/ latt dem ta ungen min/ lagt inn moren min...

- det er så lett å fikse ( legg til råd som enten er prøvd ut eller ikke lar seg teste ut)

- ja sånn går det når det er penger og Ap/ utlendingene/ caffelattetullingene rår ( giiid så konstruktivt)

- Jesus frelser deg ( kontakter innen NAV og psykiatri?)

- hvorfor er det bare klaging her i dette landet?

- vi burde alle se på forbruket vårt og gjøre det til en lek å spare!/ bare komme seg ut i den friske luften så blir du så glad og frisk 10 jan

 

 

Er det voksenpoeng å ha elektriker på besøk? 8 feb

 

okay... så kan en puste på bussen og i matbutikken igjen...

og en kan gi en klem med samtykke uten å være redd

Men du vet hva som kommer til å skje nå?

Folk... støyende bråkete, folk...

overalt ..

Æsj 12 feb

 

Valpen er helt tulling når vi leker..herjer og holder på..nafser og gjør utfall..

Så jeg vurderte Putin som tøysenavn...

Men så.kom jeg på ..At Quartz alltid gir fra seg det som ikke er hans og som han ikke skal ha...

Så nei

26.2

 

 

Har det noe navn det fenomenet når en fryser av medfølelse når andre har kledd seg for varmere vær enn det er?#ungdommennåtildags 2 mars

 

Vi snakker om kultur , mangfold og identitet i 8 klasse . Elevene skal lage en liste over hva som er typisk norsk..

Innimellom bunad, 17 mai og kvikklunsj;

KJEKKE UTLENDINGER!!! 10 mars

 

Dagens filosofiske..
Det med at man skal på død og liv ta på magen til gravide...

Kan det sammenlignes med ringepigg??? 15 mars

 

Kompliment?

" du hadde veldig fin genser i dag, Eirin..til deg å være...."

( elev) 30 mars

 

Coleusliv :

Husbond : Du må ta ut noen av de potteplantene ved kjøkkenvinduet

Meg : nope...

Husbond : De fyller jo opp..

Meg : jepp! Og til uka kommer det flere, og så er det stopp

Husbond : assa...

Meg : De blir.

Husbond : men kjøkkenet er til å lage mat på , det er det vi skal gjøre der

Meg :Jah.. og lagre de rekeskallene som du tok ut av stua men ikke huset

Husbond : --------

Meg : nemlig, såe... de blir intill videre. Kanskje du får en stikling til jul.

Whataboutism--- ikke god argumentering , men dæææææm 3 aptil

 

Om det er sånn at Gjødselduft betyr velstand....
Så er jeg som Nesbu i sannhet velsignet.... 22 april

 

Ingen hund så patetisk og flau som den som fyrer av full alarm og som oppdager det er husfar som kom opp trappa..... 24 april

 

Tør ikke tenke på hvordan det hadde gått om ikke min lille spøkelsesjegervalp hadde vært der og advart meg mot faren i min egen stue.

Ikke visste jeg at den posen jeg satte i sofaen kunne stå meg om livet.......

Ah.. den søte pubertetstiden... 3  mai

 

Når du tumler inn i ørska på badet om morran...og tråkker på den mest skrikende pipeleka i manns minne..6 mai

 

Nyt måneden mai.

For den er lys og fager , og alt bare lever

Selv om det ikke er sommermåned

Selv om det er konfirmasjoner, brylluper, frister og alt annet med kremkake og flagg

Selv om en stresser fram og tilbake og helgene forsvinner i et sluk av gjestesenger, sølvpuss, og dieseldamp på siste ferga hjem

Selv om alle røde dager er en søndag alikevel.

Nyt mai. Nyt fuglesangen i spirende busk. Hvitveisen som legger hvite tepper i bjørkeskogen.

Nyt kubæsjlukta på åkern som skal bli brød. Nyt sola som sier hei. Nyt sommerfugler, linerler og blomsterkasser

Nyt åpne vinduer, og naboen som griller ( med full vannbøtte nært på)

Nyt bunadsølja, rødt hvitt og blått og friheten

Nyt mai.

For juni kommer fort nok. Og juni er alene alt for kort...

8 mai 22

 

 

Så..... horrorkonseptet med "den demonbesatte plastposen i sofaen" fungerte så bra, at "Terrorhåndkle lett henslengt over vaskekurven" også måtte bli en suksess...

 

Når noen i debatt enten på nett eller i løst lag utrykker at et uartig barn skulle trenge " skikkelig juling "Så undres jeg på....kanskje denne minimygelen har fått mer enn nok av akkurat det... 21 mai

 

Coleuslivsvisdom : I blant trenger man bare å bli vendt bort fra sola for å sette inn vekst i rett retning.( av motstand får man stengel og skudd) 22 mai

 

Da jeg gikk på tur i kveld, nedover Melkeveien og kom til gangtunnelen ved Jupiterveien, så kom det en liten rød elektrisk leke cabriolet foran meg. Den putrer i pent tempo og jeg måtte le høyt

Den lille røde bilen hadde to passasjerer. En hvit teddybjørn som kjørte og en mer anonym figur i lilla hette ved siden av i forsetet..

De snudde ved Geminibanen og da jeg så dem forfra så var det i virkeligheten to veldig blide og søte jenter i onepiecer i knapt skolealder. Den hvite hadde da ører.Den lilla ikke

Og da de passerte meg så så jeg igjen som tatt vut av en eventyrfortelling - to tøykosedyr på rømmen fra barnerommet, ut på ekspedisjon i en liten rød cabriolet. En hvit liten bamsebjørn og en kompanjong det ikke var godt å se hvem var..Kanskje Tøydokke Anna undercover, kanskje en rampete kanin eller en elefant med utferdstrang.....?

Måtte de ha lykke på reisen..

Takk jenter...for den lille stunden med magi for en som ikke vil slutte å tro på fantastiske fortellinger...13  juni

 

coleus visdom : har du et par nyskudd , ett blad og en stengel rota i jord, så skal du ikke se bort i fra at det går rett så greit med deg på sikt 29 juni

Sånn går nu dagan på NK.

SA : Jeg sitter og ser på en spennende kanal på youtube. Det er så interessant å se hvordan fly starter opp, rutiner, mekanikken bak, ja, i det hele tatt.

Meg : *himler med øya* Aspie much, eller ?

SA : neida, geeking

Meg : Aspie

SA : neida, bare geeking, er ikke aspie for det

Meg : Jo, når du er besatt av noe så smalt, så er det aspie..Men samme det, jeg er glad i deg uansett, kos deg med det.

Ett minutt senere

Meg : OI!!

SA: hmm?

Meg : nei, jeg bare sjekker coleusannonser på finn

SA : atdetvar?

Meg *mumler* coleusannonser

SA : *gliiiser * Den traff deg sjøl i bakhuet eller?

Meg ............................................................ 6 juli

 

 

- sikkert noe som bare dukka opp på spotify , tenkte hun og ristet på hodet mens "Hva har du under blusen, Ruth" kom strømmende ut fra et nabovindu...

Det er best å tro det 20 juli

  

 

Har akkurat rapportert en annonnse her på Facebook. Den var for bjeffehalsbånd på tilbud.

Jeg valgte "støtende" som begrunnelse.

Burde duge? 23 juli

 

Hva som ALDRI slutter å forundre # 23721

-Hvor mye væske det er i et glass som velter....... 23 juli

 

 

Jeg tenker at den fleskebilla som har romstert rundt i 1 etasje her på NK fikk et dramatisk endelikt.

Der sitter man , i klasse 9c, og registrerer bøker, når det kiler på kneet. Jeg klør på det, kjenner en kul, og bein som gjør masse motstand. En kollega som var innom før å høre om han kunne overta registreringsutstyret er da vitne til at jeg må ha klynket, farer opp, drar opp den vide ( takk og lov at den er vid) linbuksa opp over beinet så langt det går og feier kreket av meg.

Kollega måper, når billa sjangler avgårde ut ifriluft , elever ser på meg som jeg er bygget av is og stål, mens to av mine søteste jenter får killerinstinkt og fjerner dyret.Permanent

Hvordan i heteste klarte kreket å holde seg i ro i mitt buksebein helt fram til langt ut i andre time???Og hvordan klarte jeg å unngå at jeg flenga av meg hele buksa foran klassen? Er jeg laga av is og stål? Og ville noen dømt meg for å ta den strippen??

Akkurat nå er en årstid uten insekter ganske forlokkende... 17 aug

 

 

Neskollen......
Med stjernehimmelen du drømte om 7 sept

 

jeg tenker at alle bortglemte og bortgjemte ullsokker, pledd og ullgensere gleder seg til å bli verdsatt i tiden som kommer.....  1 okt

 

når man tydeligvis synes at å ta på stekebrett som akkurat er tatt ut av varm ovn er en god ide...

.. så er det klart at frosne koteletter kan brukes til mer enn man tror..

*holdsvinet* 10. 11

 


Jeg tar ikke telefonen når jeg ikke kjenner nummeret.

I går ringte det visst et Jehovas Vitne i følge talepostkassa mi.

Angrer litt på at jeg ikke svarte på den. Jeg var i grunn i hunør for slik kverulering 3 des

 

Jeg fant ferskvareribbe på tilbud i går.

Varmet den opp idag.

Mannen holdt på på kjøkkenet og informerer: Ribba er ute!

Meg : Å giiid ! Hva identifiserer den seg som?

Mann : ( Oppgitt) som ei ribbe?

Meg : med andre ord som et SVIN!!

* KLASKE PANNE LYDER OG STØNN FRA KJØKKENET NÅR MANNEN ENDELIG TOK DEN* 4 des

 

Juleverksted i 9.klassen min i dag...

Uforglemmelig å se gutta mine i improvisert ring jig til " jul i svingen " sangen..... 6.12

 

Vi tråkker i gjentakelser . Vetta rakkern hva som er mest utmattende..å kommentere og bekrefte hvor kaldt det er på arbeidsrom og i klasserom...eller hvor dyr kilowatten er per time....13 des

 

Blomkål er bare en rasistisk broccolli...

Kjør debatt 15 des

 

 

Øyeblikket når en elev spør deg om du er satelitist...

( sånn djevelen og sånn) 9. 12


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar