Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 28. juni 2015

EFIT 27 juni 15 Vi drar på Harrytur

Klar for en dag med Harry-tur. Det betyr svenskehandel... Og vi trenger kjøtt, sukker og brus!
11.45 Jeg lekeslåss med gubben. Kinesen rusler ned og legger seg på gulvet.. Ikke noe støtte der nei. Cavalieren ligger i buret i stua og snorker... Vi sier uavgjort...

12.21 : to par nålebundne votter filtes i maskinen. Ett av parene er av en ny type garn, så jeg er litt spent. Men det går kjempefint. God grønnsåpelukt i huset..

13.31 : råååsa, med glitter. sommer , må vite..


14.59 ; på vei sørover. Jeg har avis...

15.16 : ut av Oslo, retning Halden , og grensa...Jeg er laaangt inni lørdagsbilagene. Vinneren av MGP, Måns från Sverige har visst også kinesisk nakenhund. Den heter Bling, kan avisa fortelle...

16.14 : Svinesundsbroa! Vi invaderer!!

17.05 : min første lykkekakespådom. Lykkekaker smaker pappiskjeks. Og spådommen var i grunnen litt meg...

18.13 Vet ikke helt om jeg skal fortelle mine svenske lesere hva en kuse er på norsk.... la meg si det så at det er lite frø og fruktrelatert, mer intimt og har med damers anatomi å gjøre...

19.23 : amok i godtebutikken : regndekken til Mack, og snacks som jeg vet de liker begge to.. Og,  det var godtebutikk, I kid you not....

20.00 My hunky huzzie ( han er jo alltid med på EFIT)

21.12 Oslo, sett fra Ekeberg...

Bonus

22.26 : solnedgang over Kløfta... Takk for i  dag..

6 kommentarer:

  1. Har ni långt att köra på dessa shoppingresor?
    Blivit dåligt med Norgeresor för mig,bara en sväng norrut (i regn) via Kongsvinger till Röros och så in i Sverige igen och hem den vägen.

    SvarSlett
    Svar
    1. tar vel et par timer til grensa der vi bor nå.. Kan velge om vi vil kjøre til Svinesund eller Charlottenberg.Men vi liker å kjøre bil vi da...

      Slett
  2. Tänk att ni nu åker till oss för att handla billigt... Det är inte så hemskt länge sen det var det omvända.

    SvarSlett
    Svar
    1. Når kan det ha vært? Hørte om turer til sverige med pass og greier da jeg var liten...
      Sverigetur var happening! Måtte alltid en tur før jul om ikke annet..

      Slett
  3. Hjälp, norrmännen invaderar! :-)
    Jag säger kusar om de där småkrypen som äter på kläder och annat; alltså insekter man inte vill ha inne. Intressant hur olika samma ord kan betyda - och hur fel det kan bli!

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, ja, språk er gøy....
      vi raida bare med oss litt mat da.. ikke verre invasjon..

      Slett