Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







lørdag 13. juni 2015

Stakkars fela er hos doktoren...

.... og der har hun vært siden tirsdag...



Joda, hun har hatt sine mil siden jeg kjøpte henne i mars 2011, men alikevel..


Frisk og fin har hun vært , unntatt noen rør som måtte fikses i mai i fjor. Og når jeg fikk nytt sted til vinterlagring så fiksa de enda mer.. Det var olje, og noen skruer og en og annet duppedittplugg .
 så det var i god tro jeg tenkte alt måtte være i orden..

men en er jo på 09 something- something
på kilometertelleren..Og vi snakker koreansk riskoker...

Her er historien.  Husk jeg er lekmann..

Hun har gått som ei klokke siden hun ble hentet. ikke noe problem

Men så kom pinsa, og den er jo rimelig stillestående for en fele...Og jeg hadde vel ikke for mye på tanken heller...Me bad

Så, vi fylte og dro i gang med startern på siden ved bakhjulet. Mannen bidro med det lille han kunne.
( jeg skulle prøvd litt hardere å få kloa i disse mc gutta da jeg var fjortis.... brilleslanger med nerdefaktor duger svært dårlig i slike forhold)
Men jeg spente nå ned spaken, slik forhandler hadde sagt
Åh, huhei hvor det funka..

Bedre enn vanlig faktisk. For når jeg har starta opp etter en helg eller noen dager, har jeg vært nødt til å stå og "småtugge", finne tenningspunktet med gassen , og vente til den blir "varm" og det fenger...

Men etter det store pinsekicket så var det bang, og full pinne....Hver morra, thobing!

Så langt, hipp hurra..
Hvor er slangen i paradiset her? Jo, etterhvert synes jeg motoren bråker mer... jeg begynner å føle jeg sitter på en gressklipper.. mer vibrasjon i platformen. Mer.... ja?? Noe er gærnt som ikke er riktig...


Intet kan luktes, intet kan ses. Og bråket gir seg, merkelig nok når  jeg kommer over 30. Mellom 40 og 50 føles det helt greit...Klatring i bakkene , ikke noe problem . Hun drar som den gampen hun er...

Selvsagt, jeg skjønte jeg kjørte på lånt tid. En vet jo at liten ulåt på bil aldri kommer under 10 000 grunker ..og jaggu var det ulåt, i forhold til vanlig.. Motor er motor..

Men kontoen var slunken, og mannen jobba mye seint, og den starta jo i dag også..

Og så,mandag  8 juni så gjorde den ikke det..
DÆNG!

Det ble jogging etter bussen, til ingen nytte, for den går når den går, og lett jogg opp til stasjonen, og litt for sent på jobb. Godt det var en dag hvor det ikke merktes

Venner med kassebil er godt for noe ( dette også), og en middag og noen bensin-grunker senere var L og jeg på vei til Maura, og HD paradiset for å se hva som kan gjøres for amasonen min..
Det er som å stille med en undis på ørnetemmer kongress, men motor er motor, og de ler i allefall ikke av meg der oppe. lite "jødn" og kubikk eller ei...

Vi fikk sterke nabo gutter til å lesse på. og tøffe mc karer til å lesse av, og sistnevnte var oppgitt over kjerringer som bruker hundebur for å holde sykler i vater....

Så nå håper jeg det beste, og venter det verste... som kjerringer flest

Hvis dette overgår min feriepengøkonomi, hva nå?
Selge henne til en kannibal? Som vil dele henne opp og bruke henne i andre doninger?
Se etter en ny?

Kjøpe bil?????

Akk... disse kvaler.. alltid er det noe..

Fela, kom hjem!!  Vi skal jo dele sommeren sammen....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar