Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







torsdag 1. desember 2011

bøker i november i 2011

¤ Tropenatt, Tasmina Perry.Stikkordet er glamour.. for Guds skyld ikke skriv om personer en  kan tro på og relatere til...Takk kjære svigerinne, men denne skal videre ...

¤ Pittacus Lore ( herlig psaudonym) The powe of six
Fortsettelsen av boka ! am number four , som også er en film, en skikkelig blemme som ikke yter boka full rettferdiget, men som sikkert har sikra kidsa en safe kinodate. heseblesende og  spennende...

¤ Thor Sørheim : Ulls skip kan ingen plyndre
jeg vet ikke hvem herr Sørheim er, men jeg er ganske sikker på at han er lærer og lokal.For dette er ikke mindre enn en ungdomsroman om Raknehaugen på jessheim. Den er så tannløs, tilpasset og avrundet med kanskje er det spøk og kanskje ikke at jeg er i grunnen ikke er i tvil.også er det overtydelig at en skal lææææære noe... herlighet..

¤ Jon Ewo  Totales wipeout i Atlant
denne boka irriterte meg... virkelig.Nesten så  jeg ikke gadd å lese den ut.. dette skulle være Metatrons historie, og handle om hvordan livet i Gudsriket arter seg, og en påstått konflikt mellom gammelt og nytt det bestående eller revolusjon. God ide så langt ,men jeg aner ikke hvor boka vil hen? og heller ikke hva som er mest provoserende: at en mister tråden, eller føler at det han beskriver som helt utafor alt av interesse og sannsynklighet eller det dustee englespråket som er så fullt av kjekkassjargong som virker fordummende at jeg har lyst til å grine.. Lysboms ( englevesen på luftboard, det er sånn de reiser)  pøs-pøs = energi, swell = bra.hvor tusan er det han vil hen? Gud( Jahve) er døende av en eller annen grunn - virker ikke logisk det heller. Fysj.. Moralen på slutten veier ikke opp..


¤  Kristopher Schau  På vegne av venner
jeg liker ikke Herr S.Humoren hans suger, og provoserer for å provosere.men en blir ikke en av min generasjon uten å ha en alvorlig reflektert side også.og dette prosjektet respekterer jeg ham for.Han planla i 2009 å gå i begravelser til de i Oslo som begraves på statens regning, mao muligens i ensomhet. Hvorfor? Hvem var de? Hvordan sier man farvel?
Nydelig og gjennomtenkt essay-dokumentar.vart og ydmykt..

¤ Jodie Picoult
Alt en vil ha... etisk problematikk, som ender in retten, forhold i endring folk i mellom... men finne den i bokhandelen min? Nei da..... Hvem eier et embryo, om homofili og religion..

¤ Marit Eikemo - Her og NO
samling med tekster om ungdom rundt 99.På nynorsk.Forskjellige sjangre med dellesnevner intervju og øyeblikkesskildring , alt det der er vel og bra.men så går en i fella.Ungdommen er så opprørsk så stereotyp så platt.... Og å være fra distriktene , det er verre enn alt altså..

¤Faith McNulty
Den brennende sengen.Ein klassikar, om kosemishandling.. sterkt esse..

¤ PG Woodhouse - en handlingens mann.
i grunnen er disse produsert på samlebånd. Søte pikebarn , eksentriske lorder, skurker som klatrer på samfunnets eføyranke.Om disse bøkene er morsomme eller ikke avhenger av oversettelsen. denne var velykket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar