Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 19. oktober 2014

Nålebinding - å legge ut og komme seg framover..

har nå titta litt på nettet, og funnet ut av det er veldig mange ulike måter å sy  nålebinding.
De heter Oslobinding, Broden og York
og at  det blir omtalt som Viking Knitting.. jada. Godt med litt nasjonalromantikk.

Og helt sant, det er umulig å lære bare ved videoer..Og ingen av dem ligner metoden jeg  har lært. Nuvel.


jeg gjør hjemmeleksa mi,minst 5 cm hver dag , og har investert i en masse garn. Har fått trenåler av en venninne, har investert i nåleske og egen veske til arbeidet ( fant en uten bruksområde)

Så da kan jeg jo poste

1 Å svinge ( fra kjede til vottetopp emne)
2 Å legge ut
3 Å krabbe ( sidelengs faktisk)


1 Å svinge
Hold klar de tre løkkene, hold på dem, fisk opp to masker fra venstre, trekk gjennom.

En jobber i spiral, fra toppen og ned

2 Å legge ut

jukselapp må til, fordi det er lett å glemme.  Når en har lagt ut setter en en strek En begynner med siden der enden stikker ut.
Å legge ut : plukk opp, trekk gjennom de tre løkkene bak, dra igjennom. ( Sett strek)

trekk gjennom
En legger ut ved å:
legge ut en maske , sy en krabbe maske, og deretter legge ut en maske.
En betyr legge ut,.... altså ikke to....( litt ulogisk)

3 Krabbemaske :
plukk opp to masker, trekk gjennom de tre løkkene bak, gjenta og  jobb deg bortover til det er ca en cm igjen, da kan du begynne å legge opp på den andre siden.



ta daaaaa
da skal jeg bare jobbe til jeg har kommet til tommelen....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar