Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 24. oktober 2014

nålebinding - å ta ut til tommer og å få færre masker

Kan du tenke deg... jeg har holdt hele arbeidet feil vei, og sydd hele opplegget på vranga.. og fåglarna vet hvordan det  har skjedd...

Sukk... godt det kalles utprøvinger..


Så nå gubben kalte arbeidet  hestedong, så hadde han et poeng.. tuppen skal nemlig inn mot meg, sjefshoppa.. ( knegg)


Kurskveld tre.
Jeg hadde sydd ned til tommelen, trodde jeg, men det stemte ikke helt.. så jeg måtte sy  litt til..

og nå har jeg lært hvordan en feller inn, og hvordan en syr tommelhull
altså... tuppen innover ( tre enden gjennom, sånn at du kan følge med på omgangene) Husk at nålebinding sys mot høyre.. ( helt motsatt av hekling og strikking)

sy et stykke inn  ( tommelen er jo litt inni handa) , begynn å  sy lenke 14 masker

tadaaa. ( Akkurat som når du legger opp)

plukk opp to masker og trekk gjennom. sy to omganger uten at det skjer noe

 Å felle inn ; krabbeteknikk, men med tre i stedet for to.


Nå skal jeg sy ned til den er lang nok.
neste gang lærer vi tommel, og å felle av.


(Huff, den ble trang rundt håndleddet)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar