Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







lørdag 11. juli 2015

Bergen dag 2 ,7 juli :Akvariet, og smausafari

Vi møtte Lene og Kenneth som har Mack sin bror Charlie, og vi begynte dagen på Gamlehaugen fra 1905 i kongelige omgivelser og lett duggregn. Våre kongelige plassert.

Staselig med litt Bergensk nasjonalromantikk.. Og gutta må lære seg å sitte pent og posere

Gamlehaugen  i bakgrunnen

Har ikke vært i akvariet siden jeg var 11, i det herrens år 1984. Vi skulle kjøpe slime ble det bestemt, for slike klissete lekesaker kunne de neppe ha i Fredrikstad. Så, Bergen var stedet. 
Pingvinene tok oss pent i mot. Vi fleipa litt med at kanskje ikke alle pingvinene var like happy for valg av navnebånd. Kanskje denne heller ville ha den rød, for eksempel? og mon om den lilla hadde ansvaret for innredninga?

Velsigna med en gubbefaen som bare må vrenge fjes, med mindre han står bak kamera sjøl..

Ble ikke mange velykka akvariebilder, men en blåstål fikk jeg da til... Huska vi fiska en sånn i 84.. for vakker til å spises

Sussing i haitunnellen

Siden en ikke har vært i akvariet på 30 år, så unte jeg meg en liten hval hale. Tross alt er jeg giftet inn i en slekt med egen hval, Brydehvalen. Og blå steiner for min manns vakre blå øyne... jah..

Så dro vi på smau-safari! Hestene fikk tråkke i trappene, og vognene på brostein. Bratt er det lell..Kjente det godt i bakleggene

Posere, posere

Pene gutta... Og mer Bergensk kan det jo ikke bli..

Fine paret... *hjerte*

Gate scene, på to plan..

Ser for meg at det ikke kan være lett å være beboer med interesse for piano her... ( eller middager med dessert og fete sauser)

Koselige fasader

Trangt om saligheta og luftinga. Ikke noe å si på at brann i slikt strøk ikke blir pent..


fasade, ved muren og Galgebakken

Damene i Bergen må ha noe så helt sinnsykt fine baklegger..

Plutselig, et lite blått dukkehus... En vet aldri om en har funnet en gjennomgang, eller om en havner midt inne i en bakgård..

kreativ bruk av en gammel vask.. Dør til høyre , det er fullt mulig med kjellerhybel her også..

Skjønneste Charlie...

nusselig...

Lekkert kumlokk

Pusen synes godt vil kunne før det første latt være å komme, og for det andre droppet å ta med bikkjer..

mot Ross smauet, fra Skottegaten.. (woow)

.... og en Vespa..

1700.... mitt århundre,.... hikst...

en labyrint av hus...

elsker de gamle gatelampene



Charlie tigger etter godbit

Kenneth stabler hunder i  Fana kulturpark... foran fossen...
Sliten i beina, men for en dag!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar