Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 1. november 2015

Bøker i oktober 15

 Egentlig har jeg lest mer, men nå holder jeg på med en bok som tar litt tid.... og er verd det..

Per Hansson  Hvem var Henry Rinnan?
Et levende eksempel på hva manglende aksept kan føre til... tenker jeg.. ( og rart å tenke på at da forfatteren oppsøkte sine kilder litt før jeg ble født, så var krigen bare noen ti år tilbake i tid....)
En god bok, selv om den er noe spekulativ siden kildene ikke er sitert. og forfatteren nok har tolka og trukket sine egne konklusjoner. obektiv er den ikke...


Kim Leine  Profetene i Evighetsfjorden
En bok om alt og ingenting i grunnen..
En ung prest , norsk, men integrert i prestestudiet i København velger å dra til Grønland for å bli misjonær, på slutten av 1700 tallet.
Tids og miljøriktig språk. En god historie om etikk, moral, menneskelige skavanker og tankene på denne tiden. Gode skildringer.

Ellen Mette Finsveen Kardemommeloven
Ung voksen bok om kjærligheten. Topp moderne, morsom og kvikk. Deilig forfriskende...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar