Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 20. november 2015

Pre -advents tanker

Hipp hipp hurra.. vi går den søte juletid i møte....

Og jeg kommer ikke i stemning .. Tror faktisk ikke jeg kommer til å bli julehyperhappy i år..
Uansett snø eller farga lys i valsetakt..

For jeg har verdens mest uoppnåelige ønskeliste i år..
Jeg topper barndommens nye tenner til gyngehesten, og den er drøyere enn en smask på truten av en aldrende brite...

Kommer aldri til å få den under treet, her må nissen kapitulere..
Hvordan tilfredstille en quinde i bekymringsfasen ??Om det er alder eller vett, det vet jeg ingenting om..

Først og fremst ønsker jeg meg trygghet og håp. For meg og mine.
Gi, meg et "abbone- mang" på det, du, nissefar..

- At det skal bli gode , ikke fantastiske som i fantasililonistiske økonomiske tider, at det ikke ender i massearbeidsløshet..

- At de som er rike i landet vårt ikke skor seg ennå mer enn de gjør, og at det offentlige blir ennå mer utarmet, om det nå er så at det blir trangere.

- At de som kommer til oss skal få lære om Norge, lære seg språk og kultur og få bevist at de er en berikelse for landet

- At færre skal ha behov for å komme, fordi verden er et bedre sted..

- At de som sliter med tunge tanker skal få lys og håp og styrke

- At egoisme og korttenkthet kan erstattes med mer konstruktive fornemmelser

- At  det skal bli lettere å få egen bolig og fast arbeid i 2016.

- At selv om det gir arbeidsplasser at vi kan kutte ut eller ned på det unødige vi bruker penger på i desember... Marakkels og plastikk, statussymboler som ikke tilfører noe godt.. Ikke bare i desember heller, men hele året....

- At vi skal sette pris på fagforeninger , og den jobben de nå kjemper mot PISA og TISA og annen styggedom. Se verdien og nytten vi har av samarbeidet med de ulike partene... tross alt.. Rettigheter er noe som må brukes og vernes.

- At vi kan ta vare på hverandre mer, og se hverandre, selv om ikke alt kan måles.


ja, kort sagt ønsker jeg meg til jul i år, mer å beholde det vi har, enn  å få noe nytt..

God advent..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar