Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







lørdag 16. april 2016

en skur i april

Var i går som hver fredag hos min lokale leverandør for avis og deslike.
Været var irriterende halvveis. Himmelen hadde bestemt seg for et regnskyll av typen som skummer i gatene, og gir bilene splash langt oppå felgene, for så å være over om en ti minutters tid.
Regnbukse for en liten kjapp tur, gjør meg litt småfurten.
Så, jeg slang fra meg en kommentar til ekspedøren som ofte er der hver fredag, og ekspederer min bestilling :
"Om det er du som har bestilt dette regnværet, så kan du for min del bare sende det tilbake"
Han smilte og forsikret meg om at dette var han helt uskyldig i.
"Flott !, sa jeg, så er det ikke du som skal ha pepper for dette..."
Han lo litt og la varene mine i pose .
"I Norge er folk rare, sa han ettertenksomt, klage på regn, det gjør vi ikke i mitt hjemland"
Nå skal det ett blikk til for å konstatere at mannen nok hadde sin barndom sør for Kristiansand, men jeg måtte jo spørre, for Afrika er stort, og en kan jo aldri vite sikkert noe her i verden
"Somalia , sa han. Det er helt krise om det ikke regner...Og noen ganger kan det ta fire , fem år før det kommer en dråpe."
"Verd å tenke på!"sa jeg
Nå er det allmennkunnskap at det er tørt i ørkenklima og mer vått hos oss her nord, men likevel... det setter jo livet i perspektiv..
Fire , fem år uten at regnet skyller gatene, uten lukta i skogen med møkkete bikkjer, uten synet av solgløtt mellom skydekket??
Hm.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar