Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







onsdag 16. oktober 2013

Jeg har ilagt meg selv nyhetsforbud

.... eller i allefall nyhetsrestriksjoner

Jeg tåler det bare ikke... Jeg er hyperfølsom for tiden..
Og jeg vet det jo så vel.. Verden går ikke under i år heller..

Får skylde på at det er tøffe tak for tiden..
Alt skjer på en gang på jobb, med konferansetimer og  status på hvor elevene ligger an, som skal skrives i en form  som er akseptabel, og etter målene... Hjelp.... Hører liksom med til sesongen å lure på hvem jeg er som liksom skal bedømme andres liv..

Har en del julestress. Det blir ikke som en hadde tenkt, og det må en ta inn over seg..

Hormonkineser er litt slitsomt. Det går over,jeg har en plan.Men det er litt overveldende... Har fremdeles trekk-cavlis, og det hadde vært  strålende greit, og helt urealistisk om det ikke skulle være noe med den andre også

Jeg er sulten.Spiser jeg følelser? Kanskje?
Men kanskje ikke heretter når jeg begynner å bli bevisst på det? Jeg overspiser ikke, men det blir en kjeks der, og en ekstra brødskive der. Hadde stålkontroll tidligere... Vekta  sier ikke noen stor økning, men jeg føler nå på det
Og liker ikke å gå i trange klær. Selv om jeg ikke hadde noen problemer med å vise valk før..
Hmm.. Jaja, jeg har plan klar her også. Tilbake til ; du vet hvordan den smaker, det er ikke verd det, tankegangen. Og spise før jeg blir så sulten at rimi-smultringer ser godt ut. ( Nei, jeg kjøper dem ikke, men det er et dårlig tegn..Da er jeg for sulten)
Og når jeg fyser så holder det med litt.. bare litt..



Så i grunnen burde jeg holde meg unna nyheter...


Dette gir meg nemlig noia :

-  at miljøproblemene nå er  reelle, og at det er for sent
- At den nye politikken i landet vårt gjør livet bedre for de kondisjonerte og ikke oss andre.
- At husprisene skal gå i en sånn retning at vi kan glemme å komme inn på markedet..Noen gang. ( det virker som fall i prisene heller ikke er bra,..)
- At reklame på såkalte luksusting ikke bare blir uinteressant, men uoppnåelig.
- Presenilitet... Da har toget gått
- Ymse ulne hint om at nå stuper børsene og det blir trangt og jævlig...
-  At dyrevern er totalt uviktig for de høye herrer framover også..
-At USA går konk. Har sett for mange katastrofefilmer....... Alt for mange..
- At det blir enda tøffere å jobbe som lærer, stadige krav, alt skal måles, og teorifagene skal presse ut andre fag som gjør livet og framtiden lovende for ungdommen
- Det hintes om at vi ikke er gode nok og ikke gjør nok..
- At det blir en tøffere arbeidstid og  lønnssituasjon for oss i offentlig sektor. Da mister jeg mange gode kollegaer jeg kunne hatt..
- At vi blir enda mer avhengig av å importere mat, og norsk landbruk blir dominert av marked og ikke verdier og tradisjoner
- At laks er farlig nå som jeg endelig har begynt å spise sushi
- At det blir viktigere å følge med på reality enn å orientere seg i realitetene..
-At netthets blir noe en bare må tåle....


som sagt... her blir det Jo Nesbø, og dvd mysing....
.... i en enklere verden...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar