Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 20. oktober 2013

Om innsamling til sine egne...

Nå skal jeg stikke handa grundig i vepsebolet....

Selv om , eller nettopp derfor at det er tv-innsamling i dag.

En skikkelig tradisjonsdag. Rene julaften var det i tv-underholdning. Artister , innslag, gjester... hele dagen... Kom de ikke på døra snart???


I år hadde jeg ikke lyst til å gi. Men der stod de nå på døra, en nabo med sin håpefulle.
Litt dumt i grunn, jeg kunne jo ikke akkurat synge ut foran ei lita jente som var sprengstolt over å gå med bøssa si.

For jeg synes det er rett ut skammelig at vi dedikerer den viktigste tvaksjonen i Norge ( Ja, selv om det er kommet konkurrenter, så er den på nrk den mest kjente) til våre egne landsmenn.

Det er så usmakelig at jeg finner ikke ord..

Ikke at saken ikke er viktig, demenssaken er en av de glemte sakene i Norge, bare så det er sagt. Jo mer fokus på forskning, behandlig og støtte til rammede og pårørende jo bedre..Tviler dog sterkt på at poltikerne hiver seg rundt med bevilgninger.bare fordi anledningen nå byr seg...

Og jeg mener oppriktig at i eget land er det piskadausen det offentliges ansvar å ta seg av sine egne

Er vi så helsikes navlebeskuende at vi ikke unner dem  som har det verre enn oss en dag i året?? De internasjonale organisasjonene som hjelper andre deler av verden? Med mat og medisin, rettigheter, skolegang og rent vann??Meg meg meg og meg...
Den ene dagen i året .... kunne ikke den vært fredet?

Og ja, jeg ville sagt det samme om det var  en av mine heite hjertesaker som dyrevern eller dyrepoliti i Norge som skulle nyte godt av pengene.
Feil fora, rett og slett...

Jeg er medlem av Plan, Amnesty,  og flere dyrevern organsiasjoner, så det er ikke det at jeg ikke kan dele av det jeg har.

Men hva fanden betaler man skatt for? For at politikerne skal slippe å ta stilling???Tror en at demenssaken kommer til å bli husket og prioritert etter dagen i dag av dem?

Neppe...De takker vel for å slippe anstrengelsen..

Er lei argumentet om at penga ikke kommmer fram til bistand , så en kan spare seg å hjelpe. Her trengs det nye tall og kilder tror jeg. Og ikke minst en plan for å endre problemet med korrupsjon.

Men en sier ikke nei til forventingsfulle barn...
Selv om de har jevnaldrende i andre land som hadde trengt disse kronene mer...


Redigert 21 oktober :
La meg legge til : jeg synes det er usmakelig at verdens rikeste land samler inn penger til sine egne borgere, uansett hvor edel saken måtte være.
Unner eldre og demens saken all publisitet og støtte den måtte få.Dette går på prinispp  og ikke sak...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar