Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







tirsdag 1. oktober 2013

Teknisk dag i Oslo

..... det vil si på teknisk museum og sånn...

Vi var tre voksne og fire barn, så det kan dukke opp en barnehånd eller to..
Kakkerlakkene hadde visst flytta... Mulig noen dyrevenner synes synd på dem der de måtte flykte etter at planken  som ga beskyttende mørke ble trukket vekk av hypre unger....



Heftig kul sak..... Litt sånn Mulder og Scully...

..The truth is out there

Klokkeutstilling på teknisk museum
Jeg er jo så skrudd at jeg venter på at David Tennant skal titte ut fra peisen. Har ikke sett noe til pudder parykk robotene. .Men stemningen var jo der... Hørte ikke noe tikking heller

Buttonsfabrikk..... og siden jeg allerede var i stemning.... Ingen av ungene i følget kjente til fenomenet.. Huff.. mye trasig barneoppdragelse her i landet..

sukk..... morfars gamle ford taunus.. Kremhvit, med rød seter, og null bilbelte i baksetet..

Dagens "wow så gammel jeg er" Dagens 11 åringer synes telefonbokser med dreieskive er merkelige greier..De husker jo heller ikke hvordan det var med en telefon i huset, som ikke kunne tas med inn på et lukket rom. Man kunne heller ikke verne seg mot at festlige fedre tok telefonen og formidlet at det var en herremann på tråden som først ble traktert med et 80 talls standup show..Kleint før ordet ble funnet opp. Og ve den som ringte utenbys før klokka 17. " Det koster en krone bare å løfte av røret!" sa  mormor. Tviler på det,men det skulle tas alvorlig!

Her fikk jeg testa lydopptakeren på telefonen også.. Mormor hadde svart , vi hadde grå. Tror 90 % av Norges befolkning hadde den grå versjonen. Når jeg hørte lyden ,så husker jeg hvorfor pappa blanda ringende telefon og undulaten vår også.....

 En av gutta i følget laga vannvirvel. Noen hadde klistra et klistremerke med Ariel på, og da ble det jo kul effekt

Eirin på Aker Brygge. I grunnen er jeg jo litt doktorkledd.. Converse, lang kåpe, vest.....

Aker Brygge. Første dagen i Oktober

Den sjel er kald som ikke føler noe når en går forbi Nasjonal teateret..

Lampe  med duer

Stort ting. Her skal Erna og Siv leke seg en stund nå..

Barna synes at Fridays ballongen skulle få leke med BR ballongene. Så, dette er da ballongkommunikasjon, på tvers av to flokker. det går fredelig for seg... Mulig fordi begge parter er noe oppblåst...

Artig detalj fra Byporten.
Og så var det toget og hjem....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar