Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







torsdag 2. juni 2016

Livet uten Alan. Om ventepølser når fileen er borte

Han blir større og større i betydning for meg for hver dag som går..
Hans karisma og evne til å tolke roller har jeg lovprist før, så jeg vil bare gjenta denne skamrosen.
Herved gjort.

La det være helt klart. Ingen kan ta hans plass fordi ingen er bedre eller vil bli bedre enn han var.
Selv om en ikke har "falle sammen til en liten lykkelig flekk bare en ser et bilde" genet så må en jo medgi : Ja, han var en svært dyktig skuespiller..Var. O 'du blytunge preteritumsform

Så nå føler jeg at jeg lever tenåringslivet med skoledagboka om igjen.
En tester ut ulike initaler, på ulike drømmegutter fordi han en virkelig forguder er uoppnåelig. Og en evig gullstandard.

Så jeg prøver å finne et alternativt fandom
Men jeg forventer ikke så mye. Det er som å ha vært i et hett samboerforhold, og når en sjekker livet  og markedet så finner en ut av en må sjenkes tilstrekkelig for å kline litt i en krok, men drosja tar en hjem alene, om en ikke går hjem, for å klarne huet

What is a girl to do..?
Joda, en har Doctor Who, men det er på et helt annet plan. Det dumme med dr Who er at Rickman aldri fikk en rolle....

Og en har alltid Captain Jack Harkness. Men kapteinen er kapteinen, og kler en av fyren ( ikke at en er på ukjent mark der) så står det en sjarmerende etablert homse tilbake.
Han kan synge, og han kan spille andre roller... Men ikke like bra...

Og med spennet  til Rickman så tilsvarer det to ledd på lillefingeren hans.

Her  ligger problemet. Rollefiguren er kjekkas og dyktig på å antyde mer enn tre følelser på settet, (there is something there), men det er kun den rollen. Eller de typene av roller.

De blir, i mangel av et bedre utrykk : ventepølser.

De står i kø.
Edward Cullen rører noe i meg. men Robban "med pætten "har ikke mer å komme med der.

For en gangs skyld er det gøy å høre en mann si Irene på engelsk, for Sherlock Holmes' store kjærlighet og hodebry heter nettopp Irene Adler. Likt mitt navn da , kan du si..
Så Cumberbatchen var en god arvtagerkandidat. Meget dyktig, og gjorde mesterdetektiven ny for meg..
Men akk....
Han er kun en ventepølse med litt løkhakk og en spicy ketchup. Han er god på å spille tørrpinn med uoppdaget sensualitet. ... og så stopper det der...

Eddie Redmayne ser lovende ut. Han kan synge, han gjør kjemperoller både i Le Miz og Birdsong.
Rollen som stum i middelalderserien til Ken Follet er mesterlig. Komplisert nok til å fenge meg.
Men han kan jo slettes ikke spille skurk...Jupiter Accending gjør han patetisk. Han trenger noen år på baken.

Stephen Moyer er og blir  True Blood vampyr i Lousiana.  Ikke like imponerende i andre roller. Adjøss

Hadde en liten crush på en country artist , Matt Anderson, før jeg skjønte hva det handla om.. At jeg egentlig var på vei inn i gammelt landskap over gamle drømmer og minner.
Da gikk det over

Likeså en ganske søt varulv ,helt til jeg forstod det var samme gata. Dessuten hadde de en latterlig pose når de skulle angripe i flokk. Kaktus under armene liksom. Husker verken han eller seriens navn akkurat nå. Sier alt
Det var langt hår og litt sørgmodig fjes fra fortiden det handla om. Dust..

Jeg dumpa borti en pirat ved navn Charles Vane i "Black sails" Stemmemessig  meget knurrende interessant, og med katteøyne jeg sist så i Robin Hood i 91. Joda, det var først Kevin Costner, så Christian Slater, og hvem var glup nok til å spotte Rickmans sheriff???? Ikke jeg..
( Men hva kan man vente av en kjei som limer inn et bilde av Tor Endresen i skoledagboka i 90??)

Så, man googler Zach McGovern, og sant nok, hva kunne gå galt?
Han er pimpa og fiksa opp som rå forfører og utilnærmelig bølle i Nassau anno 1700 tall, men er bare en amerikaner med katteøyne, som ikke har gjort en eneste annen spennende film i det sivile liv.
Man kan jo myse litt  på Toby Stephens, men... han ble litt endimensjonal i sesong 2. Fantastisk Mr Rochester i Jane Eyre, men.... ok, sleng på litt dressing på den ventepølsa da..

Det er så man kan gråte.
Jeg har nå hektet meg på Outlander, og nyter Tobias Menzies dobbeltrolle  som savnet ektemann/ondskapens rødjakke... men.... nok en pølsesnabb.. Er det ikke annet å få servert her??

Jeg må innse det... Verden er tom for file, spekket med krydder og sauser.
Det vil aldri bli noen annen for meg..
Ikke en liten trøstehekt en gang...


føkk you , cancer!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar