Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







fredag 24. august 2012

sånn helt seriøst...

.... det er båndtvang for hunder fra april til august, og det har jeg ikke noe problemer med..Så kan man krangle om det har med beskyttelse av dyreliv, eller for å slippe hunder en ikke vil ha innpå seg når en går tur.. Det er heller ikke poenget...


.... det jeg lurer på er : hvorfor i tusan er det ikke ansett som ok å ha unger i bånd?
Unger på to tre år, like mange meter foran de voksne, på full stabbende fart ut i trafikken..
Jeg mener; en hund er "bare" et dyr,( ikke min personlige mening, men for å understreke poenget) mens en overkjørt smårolling er noe som vil ødelegge både ungens ( definitivt), foreldrenes og sjåførens liv..

Altså, ikke hele tiden, men i farlige situasjoner...?? sele + bånd?  Ikke som barnevakt ( ser for meg i så tilfelle noen interessante rapporter til barnevernet: " Barnet ble observert uten mat og vann i en altfor kort lenke")

Tatt i betraktning hvor mye annet stæsj en kan kjøpe til unger , ville ikke en sele i knæsje hippe farger være en hit?? For trygghetens skyld? Og til barnas beste?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar