Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







onsdag 7. august 2013

Så glad for alt jeg slipper å være en del av..

http://www.nrk.no/rogaland/foreldre-frykter-ulykker-1.11169457

.. skal det være sånn? Fy farken for en kult! Takk og pris jeg slapp!

Si meg er foreldre gærne? Sånn generelt? Og burde man ikke når en har opplevd og blitt en del av "det store underet" faktisk bli voksen nok til å ikke bli sveiseblind??

Jeg mener... glem båndtvang, og biteepisoder. Hundefolk er helsprø, men hva (&&/&%&/%&/%& er det med foreldre??

Linken over forteller om en usikra planovergang  der foreldre er redde for ulykker.
I mens krangles det om hvem som skal betale. Og  det kan jo ta sin tid.
Så, hva gjør man i mellomtiden.
Gitt at det er sprekker og oppflisa plank så kan det jo hende at unga snubler og........
vel, unger som går pent og rolig de snubler sjelden.. ( det var jeg nok ganske alene om.)
Og om et gitt barn er så motorisk utfordret så er kanskje andre tiltak allerede satt inn??

LÆR UNGA Å SE SEG FOR!
Vi kan ikke sikre oss mot alt, vi kan ikke klandre staten for alt, vi kan ikke gå oss bort i de parallelle univers av "hva om"

Og debatten går om pappaperm
Fantastisk, tenker jeg...
Men nei da... grove overgrep å ikke utsette barna nok for mor?
For opplest og vedtatt er det visst at selv om det finnes ammepauser og pappa kan skifte bleie og trille, så er det fremdeles overgrep
Opplest og vedtatt...

Trodde barnevognmafian kun hadde ytre fiender jeg, der de forskanser seg med puppen ute, der de gjør kafelokalet om til sin egen lille prærie rundt sladderleirbålet, og vognene danner sirkel mot oss vanlig dødelige rødhuder som også vil nyte en fridag..

Men nå skjønner jeg jo at det er like mye tispeslagsmål innad
Hjemmeværende er den eneste rette - få barnet i barnehaget så fort en kommer  hjem fra klinikken.
Ja ikke vet jeg... men er det mulig å faktisk prøve å sette seg inn i motparten syn uten å fanatisk påberope seg den "Hellige Mammalov"
Det er en grunn til at det finnes flere kirkesamfunn liksom.. Gud har ennå ikke tilkjennegjort sitt syn!!
En er da ikke blitt gudommelig bare fordi en har fått unger !
-Alle vet jo at
- det mest naturlige er jo at
-unga tar jo skade av...
Dogmer er ikke bra , folkens!!

Og alt det fæle som kan skje!!
Ikke kan unga løpe nakne de få ukene vi har sommer i Norge, ikke kan de leke fritt, for det må organiseres så de ikke kjenner på kjedsomheten, ikke kan de slå seg... Best å øve på statistikk og analyse av BNP, så en er klar til første skoledag!!

Chill out for faen!!

På hundeforum kommer det ofte til et punkt hvor en skribent skjærer gjennom og sier :
Nå synes jeg du skal roe deg ned og ta deg en tur ut med HUNDEN din.

Sender oppfordringen videre:
Chill out, finn på noe artig med poden. Kan anbefale stigespill!


Legg til bildetekst

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar