Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







lørdag 3. august 2013

Stundom drømmer jeg....

At jeg skulle vært kvinne i en annen tid..
Med håret satt opp, og fletter og dandering rundt ørene, med lange skjørter...

Hvor jeg skulle elsket bare en..
En stram brite..
En meget stram brite, der  den rødlige teinten ikke er langt unna. i sollyset..
Han kan ha uniform, men er alltid en gentleman. Lord eller bonde...
Stolt, sårbar. Redd for å elske i denne vanskelige verden der alt skal på sin plass.

men alikevel.... så elsker han meg.. gjennom ild og vann, men han virker arrogant, fordi han nettopp er så redd og følsom.Og fordi en må ha manerer og kutyme, og fordi livet er så forvirrende og full av slumpetreff...

Og når han ikke lenger klarer å holde sine følelser tilbake, så har han mer steinansikt enn noen gang, aldri har han hatt slik en "stiff upperlip", men øynene hans gløder, og stemmen er mild, og skjelver av tilbakeholdt lidenskap, nå som den endelig får ord og liv. Og det er på britisk engelsk..... og mitt lille hjerte skjelver, for er det en avvisning, eller en erklæring... Jeg kan det slettes ikke si..

Sukk...
Og så, de bevingede ord, så mitt såre hjerte kan fly, og vi møtes i et ømt kyss, pinlig langsomt, men full av ........ hotte hotte saker, som tusen ord ikke kan beskrive..



David Tennant, som Dr Who ( Litt utenfor kontekst, men doktorn kan jo reise i tid, og er litt gammeldags uansett.. So, your argument is invalid!)

Toby Stephens som Gilbert Markham, The tenant at Wildfell Hall
Matthey Mcfadyen, Mr Darcy i Stolthet og fordom
Eliot Cowan, som Mr Darcy in Lost in Austen



og ....


Han som definitivt ville fått mitt ja... ( for det er jo både en erklæring og et frieri...Alltid.)

Alan Rickman, som Colonel Brandon, i Fornuft og følelser
Ta meg med på gampen din, O kjekkas

Sånn, og så kan Kate/ Marianne hoppe noen tiår fram i tid, redde Jack Dawson, og overlate bryllupsstasen her til petite moi..




Jepp.... BBC er rene dopet......Rett i fletta.....

( bilder fra google)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar