Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







søndag 20. november 2016

EFIT 19 november - dommerjobb i NM

Men i svarte.... det er jo helg....jepp! Hundehelg. Jeg skal være dommer i NM  i hundesporten min, kreativ lydighet. Det kalles flåsete for dans med hund, men egentlig er det et koreografert program  til musikk som skal tilpasses akkurat din  hund.Dette bedømmes etter tre kategorier , utførelse altså hvordan samarbeidet mellom hund og fører er, vanskelighetsgrad på øvelsene , og hvorvidt ekvipasjen har musikk som passer og om de har utnyttet musikkens muligheter. Jeg gleder meg glugg Men trøtt? Jepp..

6.43 : Begynne å lete etter makeup så tidlig.... blæh

7.42 : Med toget fra Jessheim til Lillestrøm. Norsk Kennelklubb sponser meg..

8.20 : So it begins.. Jeg kommer inn ved å vise dommer id. Døgs4all, større blir det ikke for en hundeidiot!!

9.17 Jeg har satt meg ved dommerbordet. De to andre kollegaene mine sitter bortenfor. Tone fra Norge, og Anita fra Sverige Det er banevandring,en forberedelse til konkurransen  og alle deltakterne går gjennom sin rutine med musikk på ørene og uten hund. I sin egen verden. Underholdende, skal jeg love.

10.17 : Det er en liten pause, så dommeren tar et lite tøffelbilde. De var kjekke å ha med, de der..

12.08 : Pallen gjøres klar før premieutdeling. Når man dømmer så fokuserer man på DET. Så jeg innrømmer ærlig å ikke ha fulgt opp med ett foto i timen i dag. Hatt en strålende dag mye flott å se!

Bonus : to feiende flinke frøkner...

14.02 : En- to- tre stapp mett etter dommerlunsj..... Vi tre hadde den gode samtalen under bufeen. Som seg hør og bør--- Godt jobba, Anita og Tone!

Bonus : Besøkte kinesisk nakenhundstanden. Tina og Trine begynner å bli slitne av å være diplomater på stand. Mange kommer innom for å hilse og stille spørsmål om rasen. Det hjelper man gjerne til med!

15.04 :  Lotte er sigen.. Lang dag..

17.20 : Jeg innser at jeg ikke rekker hjem før dommermiddagen, og følger L og vofsene til bilen

18.11 : Satte meg til i vestibylen på hotellet der dommermiddagen skulle foregå medlørdagsavisene. Venter på at Tone skal bli klar for besøk. Jeg valgte å ikke bo på hotell. Kun 25 minutter unna med tog..

19.27 :Tone drikker et lite glass vin, vi hygger oss på rom 463. Girlie talk

21.37 : dommermiddag. Nydelig mat. Alle lydighetsdommerne havna ved samme bord...Men Tone og jeg var eksotiske, fordi vi er dommere i kreativ lydighet til musikk.... hahaahahaha!

22.33 : På vei til Lillestrøm stasjon og hjem. Mannen henter meg på Jessheim. Han kom hjem fra USA i dag, mens jeg var her på hundemessa.Han skal knuseklemmes....

23.43 : Presanger til meg ..... garn  fra Walmart ( som jeg ønsket  meg) , ulveøredobber, og t skjorter med ulve og indianermotiv.. Takk takk ,pusen...


Definitivt en annerledes dag!!Kikker på deres i morgen, nå er det senga.... for oss eksotiske også...

10 kommentarer:

  1. Eksotisk er bra da! Kjedelig å være vanlig og ordinær ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. men hallo??!! Så sære er vi da ikke?? Flirer ennå

      Slett
  2. Inne och kikar på din dag. Härliga bilder. Men jag fastande mest för din headerbild! Dom är ju så vackra de där små blommorna!

    SvarSlett
    Svar
    1. min favoritt ja... siden jeg var liten..

      Slett
  3. Det blev en låååång dag det där.

    SvarSlett
  4. jadda... og når en er oppe klokka 5.30 i dag... hundegal ... rett og slett

    SvarSlett
  5. Kul att få vara med som hunddomare. Det var nåt helt nytt för mig! :-)

    SvarSlett
  6. Nog förstår jag att du var trött efter en sådan innehållsrik och lång dag! Det var verkligen spännande att få följa din dag!
    (Och nej, Strindberg är väl inte en favorit direkt)

    SvarSlett
  7. så da er en spent på å lese noe av det han har skrevet.....

    SvarSlett