Nostalgi, EFIT, bikkje,håndarbeid, og min oppriktige mening! Scroll og kos deg.


Ha alltid med deg en bok, spilleliste og sorte poser på din vei....


May the circle be open, but unbroken
May the peace of the Godess be forever in your heart..
Merry meet, and merry part
And merry meet again.....

Mitakuye oyasin

Blessed be!







torsdag 10. november 2016

Sang til byen ( tukla litt med Kari Bremnes sitt verk...)

https://www.youtube.com/watch?v=-UFH7W3BvL4

Her er originalen. Den er vakker som den skal være, om det er Svolvær eller Harstad skal være usagt, jeg liker begge byene av nesten samme grunn..

Men jeg håper hun vil tilgi meg tuklinga og at  inspirasjonen kanskje ikke var helt slik hun ville hatt det.. Og at jeg bruker min dialekt..


Sang til by'n ( Gressvikfærja)
Du  ska nærme dæ'n  langsomt ifra ælva
når  daan gryr, og natta takkær 'a
Du ska fryse litt og lengte etter kaffen på 7/11
Du ska se Valhalla  på toppen av hævven
Du ska sku ut mot båthamna og kjenne sola
ruske i flaggstengene ved stadio'n,
Å la by'n bak få myse litt mot lyset
Litt før alle andre byær har pellæ sæ opp

Du ska stå ombord og se at lemmen senkæs
Du ska se at her finns det folk som møtær  dæ
Du ska vente litt før du forlater rekka
Sjøl om lemmen er nere ved byens torv
Kanskje vil du høre hammerslag fra byggeplassen
Å se syklistær som er  tidlig ute på'n
Gamleby'n færja som kommer i mot
Mens de fleste andre byær ligger og dormær

Du ska si hade tel døm  som ska vid're
For du har e a'an  reise du skal ta
I den by'n som var din for lenge sia
Å som eide morratimane dine før
Du ska nærme dæ'n langsomt ifra ælva
Du er nær og fremmand der du går te kais
I en by av gamle bilder og jangling og juging
Å non sangær som du ennå ente kan

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar